Od chwili powstania Szybka Kolej Miejska zjednuje sobie szacunek otoczenia biznesowego i społecznego. W ostatnich latach spadł na nią „deszcz” zaszczytów.
W XI edycji rankingu „Pulsu Biznesu” została włączona do grona „Gazeli Biznesu”, czyli polskich firm rozwijających się najdynamiczniej. Rok później „Monitor Rynkowy” przyznał jej tytuł „Symbolu komunikacji kolejowej”. Miesięcznik „Forbes” w 2013 roku spółkę uhonorował „Diamentem Forbesa 2013” w kategorii firm o poziomie przychodów 50 – 250 mln zł. Pod koniec 2014 roku wydawnictwo KOW przyznało firmie tytuł „Gwiazda Gospodarki”.
Równie dobrze rozpoczął się bieżący rok. SKM otrzymała wyróżnienia za kalendarz ścienny; za wkład artystyczny, wykonanie i pomysł w IX edycji ogólnopolskiego konkursu „Kalendarz Roku 2015 branży Transport – Spedycja – Logistyka”. Kalendarz zachwycił też jurorów konkursu Media Kreator.
Aprobatę zyskała również praca nad witryną internetową SKM. W br. w ogólnopolskim konkursie otrzymała ona tytuł: „Strony internetowej bez barier” w kategorii „strona niepubliczna do 100 podstron”; nagrodę wręczała w gmachu polskiego parlamentu Fundacja Widzialni oraz Szerokie Porozumienie Na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce.
SKM jest też świetnie kojarzona przez otoczenie społeczne. Wspiera i patronuje szeregu projektom. Najlepszym tego przykładem jest umowa partnerska z Narodowym Instytutem Fryderyka
Chopina przy festiwalu „Chopin i jego Europa” czy współpraca z Teatrem Dramatycznym m.st. Warszawy oraz Teatrem WarSawy, a także Stołeczną Estradą i Domem Spotkań z Historią.