W 2018 roku nie należy już spodziewać się w Przewozach Regionalnych przetargów na nowy tabor. Spółka musi w tym roku spokojnie zakończyć restrukturyzację, którą rozpoczęła w 2015 roku.
Nowe elektryczne zespoły trakcyjne Elf 2 wyprodukowane przez Pesę mieliśmy okazję oglądać podczas uroczystości oficjalnego przekazania do użytku
pierwszego z pociągów. Przy tej okazji zapytaliśmy Krzysztofa Zgorzelskiego, prezesa Polregio, o tegoroczne plany taborowe.
– W ty roku przetargów na zakup nowego taboru nie należy się już spodziewać, z uwagi na to, że w 2018 roku kończymy plan restrukturyzacji trwający od 2015 roku, a do tego potrzebna jest stabilizacja finansowa. Wszystkie założone inwestycje i zadania dotyczące pozyskania nowego taboru zostały już zakontraktowane i są odbierane. Przypomnę, że w grudniu odebraliśmy trzy
czteroczłonowe Impulsy, a teraz zakończyliśmy odbiory czterech Elfów 2 – mówi Krzysztof Zgorzelski, prezes zarządu Przewozów Regionalnych.
Zgorzelski przypomniał, że w tym roku ZNTK Mińsk Mazowiecki dostarczy do spółki 4 ostatnie zmodernizowane EN57, z partii
36 zespołów trakcyjnych oddanych do napraw i unowocześnienia. Także w tym roku, od lata, dostarczane do spółki będą zmodernizowane ED72 (5 sztuk), z których pierwszy
jest obecnie testowany.
Po okresie restrukturyzacji spółka ma dalej inwestować w tabor. O dużych planach Polregio dotyczących inwestycji po 2018 roku piszemy
tutaj.