Partnerzy serwisu:
Pasażer

Na co najczęściej skarżą się pasażerowie kolei?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Na co najczęściej skarżą się pasażerowie kolei?
fot. MS
Urząd Transportu Kolejowego podał ile skarg napisali w tym roku pasażerowie kolei. Jak ocenił prezes Ignacy Góra, w nowym roku spodziewany jest nawet wzrost ich liczby, a to za sprawą planowanego powołania instytucji rzecznika pasażerów.

Za gorąco, za drogo…

Jak podał Urząd Transportu Kolejowego do końca listopada 2016 roku do urzędu wpłynęło 1059 skarg od podróżnych. – Liczba ta jest mniejsza niż w roku ubiegłym w analogicznym okresie – przyznaje Ignacy Góra, prezes UTK. – Spodziewamy się jednak, że powołanie instytucji rzecznika spowoduje, że liczba tych skarg będzie zdecydowanie większa – dodaje.

Tematyką , której najczęściej dotyczyły skargi od podróżnych, była higiena, komfort i nieprzyjemna obsługa. Wniosków w tej sprawie zarejestrowano w liczbie 414. Jak wyjaśnia urząd, ponad połowa tej liczby dotyczyła kwestii podstawowych związanych z komfortem podróży. Pasażerowie najczęściej narzekali na niewłaściwą temperaturę w pojazdach lub nieczyste wnętrze.

Kolejny zakres skarg dotyczy zwrotu kosztów zakupu biletu. UTK wyjaśnia, że są to sytuacje w których pasażerowie nie wykorzystują z różnych powodów biletów, które zakupili, a następnie domagają się zwrotu ich kosztów. Tych spraw w tym roku było sporo, bo aż 340.

O złej godzinie…

Kolejna liczna grupa spraw skargowych to kwestie związane z rozkładem jazdy. Związane są one przede wszystkim zmian rozkładu jazdy. – Co naturalne, rodzi to niedogodności dla wielu osób, które są przyzwyczajeni do korzystania z usług kolei i obowiązywania rozkładu jazdy w pełnym kształcie – mówi Przemysław Skubisz, dyrektor Departamentu Praw Pasażerów w UTK. Pasażerowie skarżą się również często na rozkłady jazdy, które są wprowadzone okresowo na czas prac torowych. Tutaj pasażerowie sygnalizują pewne niedogodności, które sprowadzaj się do tego, że nie mogą dojechać w odpowiednim terminie do pracy lub ich dzieci nie mogą na odpowiednią porę dotrzeć do szkół. Tych skarg w tym roku wpłynęło już 322.

UTK wyselekcjonował również grupę związaną ze sprzedażą biletów. Skargi dotyczyły przede wszystkim problemów z zakupem biletów. Pasażerowie mieli najczęściej problemy z automatami biletowymi oraz systemem sprzedaży internetowej. Nie zabrakło również wniosków dotyczących niewłaściwej ceny biletu. W sumie w 2016 roku UTK zarejestrował aż 313 takich skarg.

Bo nie wiedziałem…

298 skarg dotyczyło bardzo ważnego aspektu, jakim jest informacja pasażerska. Jednym z kluczowych praw podróżnych jest właśnie dostęp do informacji. Na jej brak w kasach biletowych, na stronach internetowych przewoźników pasażerowie skarżyli się we wnioskach najczęściej. Nie zabrakło także skarg na infolinie dedykowane pasażerom.

Ostatnia kategoria nosi miano inne. Są to wszystkie wnioski, które nie pasują do powyższych aspektów. Takich skarg UTK zarejestrował 213. Dotyczą one najczęściej m.in. aktualnych warunków atmosferycznych i oblodzonych peronów.

Pasażerowie najczęściej korzystają z komunikacji elektronicznej. Do UTK trafiło ponad 600 maili ze skargami. Popularny jest także formularz kontaktowy na stronie pasażer.info.pl oraz infolinia UTK. Pocztą tradycyjną dotarło niecałe 50 skarg, a jedna osoba zgłosiła się osobiście.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wyniki za luty: Kolej pasażerska zyskuje, towarowa - traci

Prawo i polityka

Wyniki za luty: Kolej pasażerska zyskuje, towarowa - traci

Roman Czubiński 03 kwietnia 2023

PKP Intercity z otwartym dostępem do Berlina i Jeleniej Góry

Prawo i polityka

UTK: Likwidowanie stacji i torów – bariera dla przewozów towarowych

Infrastruktura

Niewiele ponad połowa polskich elektrowozów jest w stanie dobrym

Tabor i technika

UTK: Coraz większa atrakcyjność przewozów intermodalnych

Biznes

Zobacz również:

Wyniki za luty: Kolej pasażerska zyskuje, towarowa - traci

Prawo i polityka

Wyniki za luty: Kolej pasażerska zyskuje, towarowa - traci

Roman Czubiński 03 kwietnia 2023

PKP Intercity z otwartym dostępem do Berlina i Jeleniej Góry

Prawo i polityka

UTK: Likwidowanie stacji i torów – bariera dla przewozów towarowych

Infrastruktura

Niewiele ponad połowa polskich elektrowozów jest w stanie dobrym

Tabor i technika

UTK: Coraz większa atrakcyjność przewozów intermodalnych

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5