Siemens oraz Mitsui Rail Capital Europe (MRCE) uzgodniły ustanowienie spółki typu joint venture do serwisowania i konserwacji lokomotyw. Umowa przewiduje, że obie spółki posiadają po 50% udziałów i wspólnie zarządzają nowo powstałą firmą. Założenie spółki, po uzyskaniu zgody urzędu antymonopolowego, ma zakończyć się w pierwszej połowie tego roku kalendarzowego.
Holenderska spółka ma działać pod nazwą Locomotive Workshop Rotterdam (LWR) z siedzibą w Rotterdamie. Obaj partnerzy wspólnie inwestują w nową firmę, przede wszystkim w budowę nowego zakładu naprawczego dla lokomotyw. Nowa placówka zostanie otwarta latem 2019 r.
– Siemens oraz MRCE współpracowały na ścisłych zasadach przez ostatnie lata. Po ustanowieniu spółki joint venture, przenosimy naszą współprace na wyższy poziom. Razem będziemy utrzymywać flotę MRCE wraz z serwisem i maksymalnie dużą dostępnością dla klientów z zewnątrz. Dzięki nowej zajezdni w rotterdamskim porcie, rozszerzamy naszą międzynarodową sieć warsztatów, co przełoży się na jeszcze lepszą jakość usług dla naszych klientów – powiedział Johannes Emmelheinz, dyrektor pionu CS branży Mobility w Siemens AG.
– MRCE ma ponad 10-letnie doświadczenie w serwisowaniu lokomotyw w całej Europie. Jako firma specjalizująca się w usługach leasingowych taboru jesteśmy świadomi, jak ważne są innowacyjne strategie umożliwiające zaoferowanie jeszcze większej dostępności oferowanego taboru. W nową spółkę wniesiemy nasze doświadczenie i stworzymy ważny węzeł usługowy dla kolei europejskich w Rotterdamie. Jest to jedno z kluczowych miejsc na głównym korytarzu RailNetEurope, stowarzyszenia optymalizującego ruch komunikacyjny w europejskiej sieci kolejowej – powiedział Junichi Kondo, prezes Mitsui Rail Capital Europe.
Nowy zakład w Rotterdamie pozwoli operatorom taborów kolejowych zoptymalizować długoterminowe plany dotyczące przestojów technicznych lokomotyw. Port w Rotterdamie to idealne miejsce na serwisowanie lokomotyw działających na terenie całej Europy; wyeliminuje potrzebę odbywania długich i kosztownych przejazdów technicznych.
Rotterdam, jako największy port morski w Europie, jest kluczowym węzłem logistycznym dla europejskiej sieci kolejowej. Ponad 250 połączeń kolejowych jest obsługiwanych w tym miejscu każdego tygodnia. Serwisowanie oraz przestoje techniczne można łączyć i koordynować z normalną pracą lokomotyw. Zakład będzie przeprowadzał przeglądy, prace konserwacyjne, w tym prewencyjne, oraz proste naprawy i usprawnienia.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.