szukaj
Śledź nas:

Monobloki manganowe KZN-u na poligonach

| inf. prasowa 12.09.2017 12

Monobloki manganowe KZN-u na poligonach
Fot. KZN Bieżanów
Monobloki manganowe KZN-u na poligonach
Monobloki manganowe KZN-u na poligonach
Monobloki manganowe KZN-u na poligonach
Monobloki manganowe KZN-u na poligonach
Monobloki manganowe KZN-u na poligonach
Monobloki manganowe KZN-u na poligonach
Monobloki manganowe KZN-u na poligonach
Krakowska spółka aktywnie realizuje plan dostosowania asortymentu produktowego do wymagań nowych standardów technicznych PKP PLK, które ostatecznie wejść mają w życie w połowie 2018 r. W tym celu, przy współpracy z zarządcą sieci kolejowej, uruchamia kolejne poligony badawcze dla monoblokowych krzyżownic manganowych własnej konstrukcji.
Na pierwszy ogień poszły krzyżownice do rozjazdów Rz 60E1-500-1:12 i Rz 60E1-1200-1:18,5 które właśnie zabudowane zostały na stacji Ciechanów (magistrala E65). We wrześniu wbudowane w tor zostaną również krzyżownice dedykowane do rozjazdów o promieniu toru zwrotnego 760 metrów, na stacji Pszczółki (E65). Natomiast manganowe krzyżownice monoblokowe do jednych z najpopularniejszych rozjazdów Rz 60E1-300-1:9 trafią w tor na stacji Bednary (E20) na początku października. - Krzyżownice do poszczególnych typów rozjazdów, testowane są zarówno w układzie płaskim jak i w pochyleniu 1:40. Wszystkie zostały także wstępnie utwardzone przy pomocy technologii wybuchowej – czyli poprzez zgniot będący wynikiem eksplozji materiałów wybuchowych, co znacznie zwiększa ich trwałość eksploatacyjną. Z doświadczeń wynika, że wstępne utwardzenie krzyżownic wysokomanganowych tą metodą odpowiada utwardzeniu eksploatacyjnemu po przeniesieniu obciążenia około 8 mln ton. W ten sposób w tor trafia produkt pełnowartościowy, nie wymagający zwiększonego nadzoru i szlifowania w pierwszym okresie użytkowania, koniecznych w przypadku krzyżownic wysokomanganowych wstępnie nieutwardzonych – podkreśla Jacek Paś, dyrektor, ds. rozwoju KZN „Bieżanów”.

Wart podkreślenia jest również fakt, że przy produkcji tych krzyżownic KZN wykorzystuje własną, opatentowaną technologię łączenia staliwa manganowego ze stalą szynową. Połączenia wykonuje się metodą zgrzewania elektrooporowego z wykorzystaniem specjalnych wkładek austenitycznych, które separują odmienną strukturę obu typów stali i tworzą trwałe połączenie, posiadając zdolność do utwardzania się powierzchniowego w trakcie eksploatacji.

- Zgodnie z polityką zarządcy sieci, od połowy przyszłego roku konstrukcje monoblokowe mają stać się podstawowym wyposażeniem rozjazdów na głównych szlakach kolejowych. Zakładamy, że zaoferujemy naszym kontrahentom ten asortyment z odpowiednimi świadectwami, równolegle do wejścia w życie nowych standardów. A w związku z możliwością wcześniejszej kontraktacji wyrobów, które zabudowywane będą dopiero w 2019 czy 2020 roku, już teraz chcemy dotrzeć z tą informacją do klientów – podkreśla Sławomir Bijak, członek zarządu, dyrektor handlowy KZN „Bieżanów”.
  
Wejście nowych standardów oznacza, że polski rynek infrastruktury kolejowej osiągnie poziom, który prezentuje większość wyżej rozwiniętych kolejowo krajów europejskich. Dotychczas branża wykorzystywała rozwiązania w postaci krzyżownic manganowych typu insert, posiadających poprzeczne połączenia śrubowe lub sprowadzała krzyżownice monoblokowe z eksportu. Jedną z barier utrudniających wprowadzenie tej sprawdzonej konstrukcji krzyżownicy, w której wyeliminowane zostały wszystkie połączenia skręcane, a kluczowy element rozjazdu jest litym blokiem, był brak doświadczenia polskich odlewni w wykonywaniu długich na 4 do 7 metrów odlewów ze staliwa wysokomanganowego. Problem ten nie został wyeliminowany do dzisiaj i producenci tacy jak KZN, wciąż muszą korzystać ze wsparcia zagranicznych podmiotów przy uzyskiwaniu surowych odlewów.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS