Pod koniec 2012 roku PKP PLK rozstrzygnęły przetarg na zaprojektowanie i modernizację linii kolejowej E75 Warszawa – Sadowne. Jak podaje „Gazeta Echo”, w ramach I etapu rewitalizacji tej linii zostaną wykonane prace remontowe na odcinku Warszawa Rembertów - Zielonka - Tłuszcz.
Na odcinku Zielonka - Wołomin Słoneczna w ramach prac modernizacyjnych powstanie dodatkowa para torów dla ruchu podmiejskiego. Dzięki temu ruch pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych zostanie poprowadzony po oddzielnych torach.
Według wstępnych planów dotyczących linii w Zielonce, istniejący przejazd w ulicy Kolejowej zostanie zastąpiony tunelem dla samochodów z przejściem dla pieszych. Wejście na perony będzie znajdowało na wysokości miejskiego gimnazjum. Jak podaje „Gazeta Echo”, władzom lokalnym w Zielonce udało się uzgodnić dodatkowe zapisy, które nie były planowane we wstępnej wersji projektu.
„Jeśli chodzi o nowe rozwiązania, to dodatkowe przejście dla pieszych, wraz z możliwością wejścia na peron, ma powstać w obszarze między skrajnią peronu a rzeką (mniej więcej na wysokości ulicy Dziennikarskiej). Dodatkowo ma być zaprojektowany przejazd dla samochodów w okolicach ulicy Przemysłowej i Korczaka, po drugiej stronie. Ten drugi przejazd w obecnym etapie zostanie jedynie zaprojektowany, a wykonany w latach późniejszych - po zakończeniu prac modernizacyjnych pierwszego etapu, które są planowane na lata 2014-2015” – informuje „Gazeta Echo”.
W ramach modernizacji linii E75 powstanie nowy przystanek kolejowy Mokry Ług, który będzie znajdował się przy granicy Rembertowa z Zielonką. Wyremontowany zostanie przystanek Zielonka Bankowa.
Rewitalizacja linii spowoduje duże utrudnienia dla pasażerów. Łącznik Rembertów - Zielonka zostanie zamknięty na rok. Jak informuje „Gazeta Echo”, w czasie remontu na odcinku Zielonka - Sadowne pociągi mają jeździć po jednym torze.
Więcej