NUMER 12/2017
NUMER 12/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Przewozy Ładunków 2017
szukaj
Śledź nas:

Modernizacja estakady w Gorzowie minęła półmetek [zdjęcia]

| inf. prasowa 17.11.2017 44

Modernizacja estakady w Gorzowie minęła półmetek [zdjęcia]
Fot. PLK
Modernizacja estakady w Gorzowie minęła półmetek [zdjęcia]
Modernizacja estakady w Gorzowie minęła półmetek [zdjęcia]
Modernizacja estakady w Gorzowie minęła półmetek [zdjęcia]
Modernizacja estakady w Gorzowie minęła półmetek [zdjęcia]
Modernizacja estakady w Gorzowie minęła półmetek [zdjęcia]
Modernizacja estakady w Gorzowie minęła półmetek [zdjęcia]
Modernizacja estakady w Gorzowie minęła półmetek [zdjęcia]
Modernizacja estakady w Gorzowie minęła półmetek [zdjęcia]
Modernizacja estakady w Gorzowie minęła półmetek [zdjęcia]
Prace na estakadzie i w jej niszach. Wzmacnianie murów oporowych. Odnawianie pięciu wiaduktów. Za 10 miesięcy zgodnie z harmonogramem PKP Polskie Linie Kolejowe obiecują zakończyć projekt wart 115 mln zł brutto. Pasażerowie zyskają lepsze podróże, miasto estetyczne otoczenie i dodatkowy przystanek.
– Modernizacja estakady kolejowej i stacji Gorzów Wielkopolski to zwiększenie komfortu obsługi pasażerów i ułatwienie dostępu do kolei. To lepsze podróże w mieście, regionie i sprawniejsze połączenia dalekobieżne. Inwestycja zachowuje historyczny charakter obiektów i zapewnia oczekiwany obecnie standard obsługi, już dostępny na przystanku Gorzów Wielkopolski Wschodni – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Na estakadzie zostało zdemontowane około 2 km toru. Skuto też płytę betonową nad 30 niszami oraz w obrębie peronów gorzowskiego dworca. Trwają prace we wnętrzu 35 z 50 nisz estakady. Ich efektem będzie nie tylko sprawny i bezpieczny przejazd pociągów, ale także lepsze warunki dla najemców. Wzmocniona konstrukcja estakady zapewni odpowiednią nośność dla sprawnego i bezpiecznego ruchu pociągów. Budowla zostanie na tyle wzmocniona, że możliwe będzie dobudowanie drugiego toru oraz elektryfikacja linii. Wykonano także w ok. 70% wzmacnianie murów oporowych.

Realizowany projekt obejmuje również prace na 5 wiaduktach w obrębie estakady. Trwa renowacja wiaduktu nad ul. Bolesława Chrobrego. Przy obiekcie nad ul. Wodną wzmacniane są przyczółki. Prowadzone są też prace na wiadukcie kratowym nad ul. Młyńską. Jego stalowa konstrukcja będzie oczyszczona, a wymienione odwodnienie zapewni dobre użytkowanie. Wpisana w przestrzeń miasta estakada zachowa historyczny charakter. Wykonawca odnawia i odtwarza elementy balustrad, które zabezpieczone i w lepszym stanie, wrócą na stałe miejsca.

Dla podróżnych stacji Gorzów Wielkopolski szykuje się gruntownie zmodernizowany peron nr 2 – od lat nieużywany. Na czas prac zdemontowano na nim wiatę peronową, która zostanie odtworzona w dawnym kształcie. Nowe schody, winda i pochylnie ułatwią dostęp do peronu. Będzie on w pełni przystosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Większy poziom bezpieczeństwa w przejściu tunelowym i na peronach zapewni monitoring.

Istotnym udogodnieniem dla pasażerów gorzowskiej stacji na peronach nr 1 i nr 2 oraz na nowym przystanku Gorzów Wielkopolski Wschodni będzie system dynamicznej informacji pasażerskiej. Urządzenia umożliwią przekazywanie podróżnym bieżących informacji o przyjazdach i odjazdach pociągów. Od 20 kwietnia br. funkcjonuje nowy przystanek Gorzów Wielkopolski Wschodni. Zapewnił on obsługę pasażerską wszystkich pociągów z odcinka Krzyż – Gorzów Wielkopolski. Jego powstanie umożliwiło przystąpienie do robót w zasadniczym korpusie estakady, gdzie ze względu na zakres prac wstrzymano czasowo ruch kolejowy.

Gorzowska estakada kolejowa należy do najdłuższych tego typu obiektów w kraju, liczy przeszło 2 km długości. Powstała w latach 1905-1914. Wpisana jest do rejestru zabytków. Jej przebudowa prowadzona jest pod nadzorem konserwatora zabytków. Wykonane prace modernizacyjne mają zagwarantować wzmocnienie konstrukcji, przy jednoczesnym zachowaniu jej historycznego charakteru. Odnowiona budowla znów będzie ozdobą centralnej części miasta. Prace budowlane zostaną zakończone we wrześniu 2018 r.

Inwestycja realizowana jest w ramach projektu POIiŚ 5.2-12.1 „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych etap I - Modernizacja estakady kolejowej w Gorzowie Wielkopolskim”. Wartość projektu wynosi 115 mln brutto zł, z czego niemal 81 mln zł stanowi dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2017
NUMER 12/2017
Dyskusja o przyszłości polskiej kolei jest ostatnio prowadzona głównie w kontekście budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Wiadomo, że bez transportu szynowego funkcjonowanie nowego lotniska nie będzie możliwe. Kolej jest niezbędna do zapewnienia sprawnego funkcjonowania terminalu cargo, dostaw paliwa i przede wszystkim do umożliwienia szybkiego dojazdu dużej liczbie pasażerów. Niezależnie od tego, jakie jest wasze stanowisko w sprawie samego CPK, możemy zazdrościć lotnictwu śmiałości wizji i odwagi w ich promowaniu. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS