NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

Modernizacja E 65 przekłada się na sukces przewozowy

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 28.08.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
2015-08-28 10:38:27 Autor: dudo
---.142.citypartner.pl
Na przykładzie Słonecznego widzimy, jaką frekwencje w Polsce mialyby pociagi, ktore sa komfortowe, szybkie i tanie.


Ciekawe o ile mniej pasazerow przewiozl SzkockiBus za sprawą Słonecznego. Bo to w tych autobusach byliby ci ludzie, gdyby Słonecznego nie bylo.
2015-08-28 10:43:04 Autor: Marek1111
---.219.122.195
Powiem tak, trasa Kraków - Warszawa - Gdynia jest jedną z najbardziej dochodowych tras dla Pendolino.
Świetny czas przejazdu, z Krakowa z samego centrum miasta do samego cerntrum Gdańska, Sopotu i Gdyni w ciągu niecałych 7 godizn to jest po prostu rewelacyjny czas.
Czaem łapię się na promocję za 49 zł z Warszawy do Gdyni a jak się nie uda to kupuje na 1 klasę za 195 zł, bo cisnąć się w 2 klasie bez przejścia to masakra.
2015-08-28 10:43:30 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
@dudo
części tych pasażerów w ogóle by nie było. ludzie jadę w różne miejsca, bo mogą dojechać tanio i wygodnie. w przypadku braku połączenia po prostu zostaliby w domu. np. tydzień temu znajoma chciała zabrać Australijczyka do Kazimierza, gdy powiedziałem im o słonecznym to zamiast tego pojechali do Gdańska
2015-08-28 10:44:41 Autor: Pit
---
To, że w EIP frekwencja wysoka to nic dziwnego skoro pociągów innej kategorii (a zwłaszcza Regio) na tej linii jak na lekarstwo... Sukces przewozowy po modernizacji też nie powinien dziwić skoro drastycznie wzrosła ilość pociągów to i ilość pasażerów też powinna...
2015-08-28 10:53:03 Autor: Zdenek
---.104.226.5
Jakim prawem Słoneczny konkuruje z naszymi narodowymi srebrami?? Im mniej biletów sprzeda IC tym większą dostaną dotacje, więc Słoneczny tylko powiększa finansowanie IC.
2015-08-28 11:11:04 Autor: janusz36
---.tktelekom.pl
Jakby Słoneczny był taki dochodowy to by kursował cały rok do Gdyni.
2015-08-28 11:16:48 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
No proszę... ludzie lubią i chcą jeździć pociągami w Polsce.

W weekendy to powinien być skład 2 x ED 250, zabierający z Warszawy do Gdyni 804 pasażerów, a tu nic z tego wiadomo od początku że tak nie będzie. Poza tym ile 'PKP IC' straciło pieniędzy oferując bilety po 49 zł, a większości po 27 zł, przez 2 miesiące, zamiast za np. 70 - 80 zł. ???

Ta relacja Kraków - CMK - Warszawa - E65 - Gdańsk, powinna pójść w stronę 'komercji', powinna zostać wydzielona od reszty i sprywatyzowana, najpierw w oparciu o projekt 'pendolino', a w przyszłości innych przewoźników (kolejowych) i poszerzana (do pewnego stopnia) o inne najbardziej atrakcyjne relacje na popularnych liniach kolejowych (dalekobieżnych).

Dotowanie - utrzymania połączeń kolejowych, powinno być przenoszone zwłaszcza na linie mniej oblegane, zwłaszcza na połączenia regionalne oraz dalekobieżne do mniejszych miast wojewódzkich (i pomiędzy nimi, oraz innymi mniejszymi miastami).
2015-08-28 11:29:37 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
A co z USTRONIEM które wg. wcześniejszych zapewnień po zakończonym remoncie miało wrócić na E65 a wężykuje dalej przez Bydgoszcz ???? i co gorsza jeździ po co raz bardziej zdezelowanej 8 ????
2015-08-28 11:32:55 Autor: dmn
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post janusz36:
"Jakby Słoneczny był taki dochodowy to by kursował cały rok do Gdyni."
Posobnie jak Jantar i Jantar Bis.

Słoneczny jest bardzo dochodowy przez 2 miesiące wakacyjne, potem podróżnych by starczyło na 3 wagony, bo odpadliby wszyscy podróżujący tylko na wakacje. Trudne do ogarnięcia, co nie?

Sam w te wakacje raz skorzystałem z tego pociągu i to z wielką przyjemnością.
2015-08-28 11:35:22 Autor: Cowiek Maupa
---.dynamic.gprs.plus.pl

Cowiek Maupa
@dudo

Tylko nie zapomnij, że tanie pociągi to lewacka fikcja. Prawdziwy pociąg powinien być drogi i dla elyt, a plebs do autobusów, bo tylko te mają możliwość być tanie. Przecież według niektórych InterRegio upadły przez bilety za złotówkę wzorem PB xD
2015-08-28 11:35:39 Autor: dmn
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W szczycie Słoneczny mógł przewozić 900-1000 pasażerów.
Większość z nich zostałaby w domu, albo wepchałaby się do TLK. Pozostała część, tak na oko 1/3 poszłaby do autobusów, których w relacji Warszawa - Gdańsk nie brakuje i nie jest to tylko Polski Bus.
Policzcie sobie sami, ile autokarów potrzeba, żeby komfortowo przewieźć 300-400 pasażerów. O tyle mniej wypuścił w te wakacje PB i inni przewoźnicy.
2015-08-28 12:02:37 Autor: weronika
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
do dmn.
Chcesz puscic dziobaka z torbami .
2015-08-28 12:22:29 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Pit:
"To, że w EIP frekwencja wysoka to nic dziwnego skoro pociągów innej kategorii (a zwłaszcza Regio) na tej linii jak na lekarstwo... Sukces przewozowy po modernizacji też nie powinien dziwić skoro drastycznie wzrosła ilość pociągów to i ilość pasażerów też powinna..."
Regio Gdańsk-Warszawa? Ciekawy pomysł.
2015-08-28 12:23:32 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post pes:
"A co z USTRONIEM które wg. wcześniejszych zapewnień po zakończonym remoncie miało wrócić na E65 a wężykuje dalej przez Bydgoszcz ???? i co gorsza jeździ po co raz bardziej zdezelowanej 8 ????"
Ustronie jeździ po coraz lepszej linii nr 8. Tam gdzie ona jest zdezelowana, jedzie objazdem.
2015-08-28 12:37:24 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Malopolanin:
"Ustronie jeździ po coraz lepszej linii nr 8. Tam gdzie ona jest zdezelowana, jedzie objazdem."
I przez to traci 2h i pasażerów, wożąc powietrze między Krakowem i Warszawą tak samo zresztą co 2 wagonowy Sienkiewicz........

Co co E65 wszyscy zapominają o POBRZEŻU który ma ponad 100% frekwencję, zawsze pełny pomimo dołączanych wagonów i często biletów brak na siedzące......a którego PIC od grudnia chce dać do piachu wg info z tego portalu.....tak jak już miało miało miejsce jego wycięcie z CMK gdzie też zawsze pełny jechał.......ale przeszkadzał bo nie PSEDO PREMIUM
2015-08-28 13:16:35 Autor: marketinf
---.google.com
Jaki to komfort było przejechać z Gdańska Głównego do Malborka pociagiem słonecznym. Prawie 3 razy szybciej niż złomem PR Gdynia. Do tego klimatyzacja, brak trzęsiawki, brak stada przepoconych konduktorów. Fakt ze było bardzo drogo ale i tak było warto.
2015-08-28 13:26:34 Autor: marketinf
---.google.com
Słoneczny miałby rację bytu. Potencjał przewozów z i do Gdańska jest olbrzymi. Tylko wszystko co szkodzi pendolinkiem jest źle i nie ma racji bytu.
2015-08-28 14:32:50 Autor: Pit
---
@Małopolanin
Jasne, że nie Regio pomiędzy Wawą i Gdańskiem ale np Działdowo - Malbork to już nie mrzonki - były takie połączenia. Poza tym >dzięki< EIP uwalono sporo TLeK... Co z tego, że EIP szybko i komfortowo (?) skoro znaczną część społeczeństwa po prostu na to NIE STAĆ... Zresztą nawet z Iławy do Malborka trudno dostać się zwykłym Regio (raptem 8 kursów w tym tylko 4 jeżdżące codziennie)... Między 6 a11:44 tą nie ma żadnego Regio za to 3 EIP i jedna TLKa (nie licząc >zabłąkanych< Żuław i Rybaka jadących przez Iławę objazdem..
2015-08-28 16:02:44 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
@Pit
"Poza tym >dzięki< EIP uwalono sporo TLeK..."
Mógłbyś je wymienić?
2015-08-28 16:18:37 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Malopolanin:
"@Pit
"Poza tym >dzięki< EIP uwalono sporo TLeK..."
Mógłbyś je wymienić?"
TLK USTRONIE kursujące wcześniej po E65 a przetrasowane przez Bydgoszcz, twierdząc, że to tylko na czas remontu, a cały czas nie wrócił, jak również pojawiające się info o chęci uwalenia POBRZEŻA........
2015-08-28 16:24:21 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post pes:
"TLK USTRONIE kursujące wcześniej po E65 a przetrasowane przez Bydgoszcz, twierdząc, że to tylko na czas remontu, a cały czas nie wrócił, jak również pojawiające się info o chęci uwalenia POBRZEŻA........"
Ty jesteś Pit?
2015-08-28 16:26:09 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
.....a i jeszcze Monciak, tj. wielokrotnie opisywane wygaszanie go przez zmianę godzin, wiosenne zawieszenie kursowania, a więc wszystko co nie psędo PREMIUM.....
2015-08-28 16:55:34 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post pes:
".....a i jeszcze Monciak, tj. wielokrotnie opisywane wygaszanie go przez zmianę godzin, wiosenne zawieszenie kursowania, a więc wszystko co nie psędo PREMIUM....."
Nie wiem czy zauważyłeś, ale Monciak nadal kursuje (codziennie), tyle że pod nazwą Karpaty. A zawiesili go w tamtym roku wiosną ze względu na modernizację. Latem wrócił, ale na trasie TLK Regle. W grudniu 2014 r. go przywrócili. Więc faktycznie "potwierdza" to twoją błyskotliwą tezę o wycinaniu TLK dla EIP na tej trasie. Skoro jesteś Pit, to nadal czekam na przykłady tej sporej liczby TLK uwalonych >dzięki< EIP. Bo póki co nie wymieniłeś żadnej.
2015-08-28 17:12:04 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Malopolanin:
"Nie wiem czy zauważyłeś, ale Monciak nadal kursuje (codziennie), tyle że pod nazwą Karpaty. A zawiesili go w tamtym roku wiosną ze względu na modernizację. Latem wrócił, ale na trasie TLK Regle. W grudniu 2014 r. go przywrócili. Więc faktycznie "potwierdza" to twoją błyskotliwą tezę o wycinaniu TLK dla EIP na tej trasie. Skoro jesteś Pit, to nadal czekam na przykłady tej sporej liczby TLK uwalonych >dzięki< EIP. Bo póki co nie wymieniłeś żadnej."
Czemu cały czas USTRONIE nie wróciło na E65 gdzie wcześniej kursowało, i ponoć tylko ze względu na modernizację poszło przez Bydgoszcz, skoro Monciak wrócił to i USTRONIE powinno i pojawiają się informacje o planowanym wycięciu POBRZEŻA.....

Więc chociaż nie jestem Pit to wymieniam jeszcze raz uwalone z E65 tlk : USTRONIE i planowane POBRZEŻE.....mało innych oprócz MONCIAKA i kiedyś nocnego Kołobrzeg-W-wa z TLK po E65 nie pamiętam....
2015-08-28 17:46:26 Autor: huciński (asm).
---.dynamic.chello.pl
Jak widać, pociągi w kraju, zwłaszcza w sezonie wakacyjnym, cieszą się ogromną popularnością, w relacjach północ < > południe kraju. I apetyt na przewozy kolejowe jest nienasycony. Może trzeba zrewidować nasze poglądy nt. KDP i zbudować zupełnie nową linię dla pociągów pod v - 300 km/h, właśnie 'południkową' a nie 'równoleżnikową' uwzględniając w tym m.in. aglomerację łódzką i bydgosko - toruńską ?
2015-08-28 17:58:13 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post pes:
"Czemu cały czas USTRONIE nie wróciło na E65 gdzie wcześniej kursowało, i ponoć tylko ze względu na modernizację poszło przez Bydgoszcz, skoro Monciak wrócił to i USTRONIE powinno i pojawiają się informacje o planowanym wycięciu POBRZEŻA.....

Więc chociaż nie jestem Pit to wymieniam jeszcze raz uwalone z E65 tlk : USTRONIE i planowane POBRZEŻE.....mało innych oprócz MONCIAKA i kiedyś nocnego Kołobrzeg-W-wa z TLK po E65 nie pamiętam...."
Teza była jasna:
">dzięki< EIP uwalono sporo TLeK..."
Skoro pytanie nie było skierowane do ciebie i nie miałeś nic ciekawego do powiedzenia, to po co się odzywasz? Ustronie nie zalicza się do takich pociągów. Trudno żeby jego przejazd przez Bydgoszcz miał w ogóle jakikolwiek związek z EIP, skoro Ustronie to pociąg nocny. Podpowiem, że jeździ p. Bydgoszcz, bo do Wawy przyjeżdża od wschodu. Ale być może się to zmieni.
2015-08-28 18:32:31 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Malopolanin:
"Teza była jasna:
">dzięki< EIP uwalono sporo TLeK..."
Skoro pytanie nie było skierowane do ciebie i nie miałeś nic ciekawego do powiedzenia, to po co się odzywasz? Ustronie nie zalicza się do takich pociągów. Trudno żeby jego przejazd przez Bydgoszcz miał w ogóle jakikolwiek związek z EIP, skoro Ustronie to pociąg nocny. Podpowiem, że jeździ p. Bydgoszcz, bo do Wawy przyjeżdża od wschodu. Ale być może się to zmieni."
Najwyższy czas aby przyjeżdżał do W-wy od zachodu tj.od CMK i jechał dalej po E65 tak jak to miało wcześniej przez wiele, wiele, wiele lat miejsce

Na E65 nigdy nie było zbyt dużo pośpiesznych oprócz nocnych a i tak je z stamtąd uwalono jak np. USTRONIE argumentując to remontem E65 po którym miały wrócić i a tak się cały czas nie stało. Dopiero PR wprowadziły na przełomie lat 90 i 2000 Pobrzeże które ma być uwalone, aby zrobić miejsce dziobakowi do Kołobrzegu.....Więc odp na tezę jak najbardziej zasadne .....uwalić z E65 economy, których zawsze było tam mało aby móc zdzierać za PREMIUM, co ala CMK BIS
2015-08-28 21:25:28 Autor: ep40
---.rzeszow.mm.pl
W odpowiedzi na post pes:
"I przez to traci 2h i pasażerów, wożąc powietrze między Krakowem i Warszawą tak samo zresztą co 2 wagonowy Sienkiewicz........

Co co E65 wszyscy zapominają o POBRZEŻU który ma ponad 100% frekwencję, zawsze pełny pomimo dołączanych wagonów i często biletów brak na siedzące......a którego PIC od grudnia chce dać do piachu wg info z tego portalu.....tak jak już miało miało miejsce jego wycięcie z CMK gdzie też zawsze pełny jechał.......ale przeszkadzał bo nie PSEDO PREMIUM"
To, że Pobrzeże idzie do piachu to pewne, lecz podobno w zamian ma być TLK o innej nazwie na trasie Kołobrzeg-Warszawy, ktoś to potwierdzi? Pół biedy gdyby była tylko różnica nazwy, lecz różnica kategorii oznacza, że dotychczas w IC Pobrzeże były klimatyzowane wagony, a od grudnia choć cena będzie ta sama to pogorszy się standard podróży, będą 111A z przedziałami 8-miejscowymi. Czyli jak ktoś będzie chciał klimę to będzie musiał wybrać drogie Pendo. Taka polityka, Pobrzeże było zbyt dobre jak na swoją cenę więc trzeba zlikwidować.
2015-08-30 14:20:43 Autor: ja
---.dynamic.gprs.plus.pl
Tak się tylko spytam. Czy redakcja widzi coś poza Warszawą?
2015-09-01 14:13:58 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
W odpowiedzi na post pes:
"I przez to traci 2h i pasażerów, wożąc powietrze między Krakowem i Warszawą tak samo zresztą co 2 wagonowy Sienkiewicz........

Co co E65 wszyscy zapominają o POBRZEŻU który ma ponad 100% frekwencję, zawsze pełny pomimo dołączanych wagonów i często biletów brak na siedzące......a którego PIC od grudnia chce dać do piachu wg info z tego portalu.....tak jak już miało miało miejsce jego wycięcie z CMK gdzie też zawsze pełny jechał.......ale przeszkadzał bo nie PSEDO PREMIUM"
Tylko szkoda że nie zauważyłeś, iż biletów na Ustronie również nie można było kupić w wakacje nawet z kilkudniowym wyprzedzeniem.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS