Idea „powrotu do miast”, tak głośno promowana przez miejskich aktywistów, trafiła wreszcie do rządowych kuluarów. Podczas pierwszego po wakacjach posiedzenia Sejmu sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Adam Ździebło mówił wprost: dominacja indywidualnego transportu samochodowego i wyludnianie się centrów miast jest niekorzystnym zjawiskiem, z którym będziemy walczyć.
W poprawie jakości życia w polskich miastach mają pomóc środki unijne. Specjalnie z myślą o zdrowej tkance miejskiej powstał „Narodowy Plan Rewitalizacji”, który ma odpowiadać na niekorzystne zjawiska, z jakimi boryka się większość miast w naszym kraju. - Chodzi tutaj o degradację przestrzeni miejskiej, osłabienie tkanki społecznej oraz dominację indywidualnego transportu samochodowego, jak również wyludnianie się centrów miast – mówił podczas ostatniego posiedzenia Sejmu Adam Ździebło z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju.
„Narodowy Plan Rewitalizacji” funkcjonuje obecnie jedynie w wersji „roboczej”. Przedstawia on koncepcję Planu sformułowaną w ministerstwie i stanowiącą punkt wyjścia do pracy nad treścią dokumentu docelowego. Jego przedłożenie Radzie Ministrów planowane jest na przełomie 2014/2015 roku.
Czytaj więcej na portalu Transport-Publiczny.pl