Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Miliard na drugi tor do Radomia. PKP PLK przygotowuje nowe przetargi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
30-06-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Miliard na drugi tor do Radomia. PKP PLK przygotowuje nowe przetargi
PKP PLK przygotowuje rynek wykonawców na nowe przetargi, które chce wkrótce ogłosić. Największe zadanie to budowa drugiego toru na odcinku Warka - Radom, która będzie kosztować nawet 220 mln euro.

Dzięki wstępnym ogłoszeniom informacyjnym PKP PLK daje wykonawcom z branży więcej czasu na przygotowanie się do ewentualnego startu w przetargu. Dotąd zarządca infrastruktury nie korzystał z tego narzędzia, jednak w ostatnich dniach kolejowa spółka poinformowała o kilku ważnych zamówieniach. Poznaliśmy m. in. zakresy tych zamówień.

Miliard na tor do Radomia

Największe dotyczy budowy drugiego toru o długości ok. 46 km na odcinku Warka - Radom linii kolejowej nr 8. Zakres zamówienia to od 150 do 220 mln euro netto. Postępowanie zakłada opracowanie projektów wykonawczych i realizację robót na odcinku LCS Radom w podziale na trzy LOT-y: C,D,E.

Dziesięciokrotnie mniejsze będzie zamówienie na instalację infrastruktury łączności radiowej GSM-R dla systemu sterowania ERTMS na tym samym odcinku. Unijne dofinansowanie dla obu zamówień ma zapewnić Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko.

Niedawno PKP Polskie Linie Kolejowe odstąpiły od umowy z projektantem modernizacji fragmentu linii kolejowej nr 8 Warszawa – Radom. Powodem jest rażące opóźnienie wykonawcy, które uniemożliwia rozpoczęcie planowanej w tym roku przebudowy ok. 20 km trasy.

Zbliżają się przetargi w ramach CEF

Kolejne ciekawe zamówienia szykują się w ramach Mechanizmu Łącząc Europę (CEF). Pierwszy to dokończenie modernizacji połączenia Wrocław – Poznań. Przebudowa układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E 59 na odcinku granica woj. dolnośląskiego - Czempiń może kosztować od 20 do nawet 125 mln euro netto.

Założeniem jest dostosowanie parametrów technicznych do prędkości V=160 km/h w ruchu pasażerskim i do prędkości 120 km/h w ruchu towarowym oraz nacisku na oś 221 kN z elementami rozwiązań dla V=200 km/h w części dotyczącej: układu geometrycznego torów, przystosowania obiektów inżynieryjnych do nowych obciążeń dynamicznych i zwiększonych wymogów bezpieczeństwa oraz przygotowania sieci trakcyjnej w zakresie rozstawu podpór (fundamenty i słupy trakcyjne).

Drugi przygotowywany przetarg dotyczy modernizacji bardzo obciążonej linii kolejowej Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki. Docelowo do CEF PKP PLK chce zgłosić więcej projektów – pisaliśmy o tym tutaj.

Szymany i Kraków

PKP PLK przygotowuje też zamówienia dotyczące prac na liniach prowadzących do lotnisk. Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania budowy LCS Szczytno, czyli drugi etap kolejowego połączenia modernizowanego lotniska w Szymanach, ma kosztować do 17 mln euro netto. PKP PLK otrzymała ostatnio dofinansowanie na ten cel.

Wykonanie robót budowlanych będzie podzielone na zadania. Pierwsze to budowa ok. 1,57 km nowej linii odchodzącej od linii nr 35 przed stacją Szymany do terminala Portu Lotniczego Mazury w Szymanach, a drugie to budowa Lokalnego Centrum Sterowania (LCS) ruchem na stacji w Szczytnie wraz z infrastrukturą towarzyszącą.

Wykonanie robót budowlanych na odcinku Kraków Mydlniki–Kraków Główny Towarowy zostanie przeprowadzone w ramach modernizacji linii E30, a nie budowy połączenia do lotniska Balice, jednak jednoczesne prowadzenie obu projektów nadało temu zadaniu szereg trudności. W przygotowywanym przetargu wykonawca modernizacji będzie się musiał zmieścić w kwocie 80 mln euro netto, czyli poniżej pół miliarda złotych brutto.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Czy efektywnie wydatkujemy środki na inwestycje kolejowe?

Infrastruktura

Czechy: Środki z uprawnień emisyjnych wspomogą rozwój transportu kolejowego

Prawo i polityka

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Czy efektywnie wydatkujemy środki na inwestycje kolejowe?

Infrastruktura

Czechy: Środki z uprawnień emisyjnych wspomogą rozwój transportu kolejowego

Prawo i polityka

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5