Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

MIB zajmuje stanowisko w sprawie Linii Nadzalewowej z Elbląga do Braniewa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-04-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
MIB zajmuje stanowisko w sprawie Linii Nadzalewowej z Elbląga do Braniewa
Fot. Manfred E. Fritsche (wikimedia lic. CC)Kolej Nadzalewowa ma szanse na przejęcie przez samorzady
Kolej Nadzalewowa, czyli linia kolejowa 254, na przełomie roku znalazła się na liście szlaków objętych procedurą likwidacji PKP PLK. Linia ma duże szanse na przejęcie przez samorządy lokalne, z uwagi na sporą atrakcyjność turystyczną. O jej możliwe losy pytał poseł Andrzej Kobylarz związany z Kukiz’ 15, odpowiadał podsekretarz stanu w MIB, Piotr Stomma.

Poseł Kobylarz zauważa, że 15 września 2015 roku Rada Ministrów zatwierdziła Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku i , że wśród planowanych modernizacji brakuje rewitalizacji linii kolejowej nr 254, przebiegającej na linii Tropy – Braniewo – zwanej potocznie Koleją Nadzalewową.

– Ten fragment sieci kolejowej od lat popada w ruinę, co poskutkowało całkowitą likwidacją połączeń. Linia Kolei Nadzalewowej to nie tylko ważny szlak na lokalnej mapie przewozów pasażerskich, ale też turystyczna perła regionu, ze względu na jej urokliwe położenie nad brzegiem Zalewu Wiślanego. W kontekście planowanej budowy kanału żeglugowego na Mierzei Wiślanej, co z pewnością przyniesie wzrost liczby turystów w regionie, rewitalizacja tej linii jest rzeczą niezbędną dla zapewnienia ożywienia gospodarczego w regionie – zauważa poseł i pyta o możliwe zmiany w KPK oraz zasadność takich zmian, uwzględniających naprawę linii 254.

Według informacji MIB ruch pociągów odbywa się wyłącznie na odcinkach Tropy – Elbląg Zdrój (o długości 6,4 km) oraz Braniewo Brama – Braniewo (o długości 3,7 km). Na odcinku Elbląg Zdrój – Braniewo Brama (o długości 38 km) od kwietnia 2006 roku nie jest prowadzony ruch pociągów. Od tego czasu na przedmiotowym odcinku prowadzone były jedynie okazjonalne przejazdy komercyjne. W roku 2015 po odcinku tym nie przejechał żaden pociąg.

– Przywrócenie ruchu na tym odcinku wymagałoby jego odbudowy, a tym samym poniesienia znacznych nakładów finansowych, które nie są uwzględnione w aktualnych planach inwestycyjnych PKP PLK SA. Ponadto decyzja o ewentualnej odbudowie uzależniona jest od zainteresowania przewoźników prowadzeniem ruchu kolejowego. W roku 2015 PKP PLK SA zwróciła się do przewoźników z pytaniem dotyczącym planów związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego na odcinku Kolei Nadzalewowej, jednak nie wyrazili oni zainteresowania uruchomieniem przewozów – informuje Piotr Stomma.

Minister Stomma zauważa, że linia ma charakter regionalny, więc mogłaby być uwzględniona w planach modernizacyjnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego województwa. Tak się jednak nie stało. Wielkich szans, ze względu na brak strategicznego charakteru linii, nie ma też na umieszczenie w Krajowym Programie Kolejowym. Ale zainteresowanie nią wykazują na szczęście samorządy.

– Starostwo Powiatowe w Braniewie wykazało zainteresowanie przejęciem przedmiotowej linii. W związku z tym 6 kwietnia 2016 roku w Zakładzie Linii Kolejowych w Olsztynie odbyło się spotkanie ze starostami oraz wójtami gmin, przez które przebiega linia, w celu ustalenia możliwości jej przekazania na rzecz Starostwa Powiatowego w Braniewie.

Więcej informacji na temat linii przeznaczonych do wszczęcia procedury likwidacyjnej i szans na reaktywacje przewozów po linii 254, można przeczytać TUTAJ.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Drezyny rowerowe pojadą piękną Koleją Nadzalewową!

Infrastruktura

Drezyny rowerowe pojadą piękną Koleją Nadzalewową!

Jakub Madrjas 14 grudnia 2022

Ministerstwo o Kolei Nadzalewowej: Możliwa odbudowa z RPO

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Drezyny rowerowe pojadą piękną Koleją Nadzalewową!

Infrastruktura

Drezyny rowerowe pojadą piękną Koleją Nadzalewową!

Jakub Madrjas 14 grudnia 2022

Ministerstwo o Kolei Nadzalewowej: Możliwa odbudowa z RPO

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5