NUMER 11/2017
NUMER 11/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Trako 2017
szukaj
Śledź nas:

MIB: Dzięki „Różańcowi do granic " PolRegio osiągnęło efekt marketingowy

| Michał Szymajda 14.11.2017 124

MIB: Dzięki „Różańcowi do granic " PolRegio osiągnęło efekt marketingowy
Pociąg PolRegio relacji Wrocław - LichkovFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
7 października Przewozy Regionalne uruchomiły promocję „Różaniec do granic”, która umożliwiała (pod bardzo licznymi warunkami) dojazd i powrót do grup modlitewnych w nadgranicznych parafiach za złotówkę. Grupa posłów Nowoczesnej pytała Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa o szczegóły akcji „Różaniec do granic”. – Czy nie lepiej było zorganizować promocję dla mieszkańców miast, gdzie mamy do czynienia ze smogiem? – pytają.
Posłowie pytali, jaki był koszt organizacji przejazdów w ramach akcji, oraz kto był jej inicjatorem. Chcieli wiedzieć, kto może się ubiegać o objęcie wydarzenia podobną promocją i czy tego typu akcje są ograniczone do wydarzeń katolickich a także, czy planowane są inne tego typu promocje, np. związane z pielgrzymkami.

Różaniec kontra smog

Pytają także ministerstwo, czy „nie lepiej byłoby podobne promocje organizować w związku z wydarzeniami kulturalnymi o charakterze powszechnym, a nie religijnym, przeznaczonym dla jednej grupy uczestników”, albo „organizować darmowe przejazdy w aglomeracjach miejskich podczas dni, kiedy zanieczyszczenie powietrza przekracza znacznie dopuszczalne normy”.

MIB odpowiada, że Przewozy Regionalne nie otrzymały dotacji celowej z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa na pokrycie kosztów przejazdów na „Różaniec do granic”.

– Z informacji uzyskanych przez spółkę wynika, że nie poniosła ona żadnego dodatkowego kosztu związanego z organizacją promocyjnych przejazdów w ramach tej oferty specjalnej. Oferta ta dotyczyła wyłącznie pociągów stałego kursowania na trasach objętych promocją i tym samym nie spowodowała wzrostu kosztów obsługi czy eksploatacji taboru. Przejazd pociągiem (…) w ramach oferty promocyjnej „Różaniec do granic” mogła odbyć każda osoba chętna – wyjaśnia Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MIB, odpowiedzialny za kolej.

"Liczne artykuły i przekazy medialne"

Jak informuje urzędnik MIB, oferta ta została wprowadzona decyzją kierownictwa spółki. – W ten sposób Spółka włączyła się w ogólnopolską akcję, która spotkała się z szerokim odzewem w społeczeństwie. Osiągnięty w ten sposób efekt marketingowy, jakim były liczne artykuły i przekazy medialne, dał spółce szansę na przyciągnięcie nowych klientów, dotychczas nie korzystających z przejazdów pociągami PolRegio – uważa MIB.

Akcje promocyjne tego rodzaju są uruchamiane dopiero po spełnieniu warunków wynikających z umów z organizatorami przewozów kolejowych na terenach poszczególnych województw, z inicjatywy kierownictwa spółki bądź z inicjatywy urzędów marszałkowskich. MIB nie ma możliwości ingerencji w tego typu akcje promocyjne.

– W dającej się przewidzieć przyszłości nie są planowane kolejne tego typu promocje. Natomiast w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy spółka oferowała bilety za 1 zł uczestnikom następujących akcji promocyjnych: „Dzień Dziecka – bilet za złotówkę”, „Rower za złotówkę”, „Opolski Weekend Europejski”, „Zjazd dużych Rodzin w Nysie”, „Dzień dziecka z olsztyńskim biletem lotniskowym”, „Bilet miejski za złotówkę”, „Bilety Fabrycznie Nowe”, „1500 biletów na 15-lecie” – wyliczył minister.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (41258)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (41258)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2017
NUMER 11/2017
Tegoroczną edycję targów Trako mamy już za sobą. Dziesiątki spotkań i konferencji, w których brali udział nasi dziennikarze, zaowocowały wieloma materiałami na portal i licznymi wywiadami do tego wydania „Rynku Kolejowego”. Statystyki czytelnictwa naszych artykułów w internecie pokazują, że największe zainteresowanie wzbudził elektryczny „Gagarin” zaprezentowany przez Rail Polska. Dużą popularnością cieszyły się także informacje dotyczące planów taborowych PKP Intercity i Przewozów Regionalnych oraz teksty poświęcone pojazdom zaprezentowanym przez Pesę, Newag czy Stadlera. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS