NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Lotos Kolej nie wjedzie na giełdę

| Jakub Madrjas 21.02.2017 27

Lotos Kolej nie wjedzie na giełdę
Fot. KOLEJ77, SM42.pl
W nowej strategii Grupy Lotos określona została przyszłość przewoźnika Lotos Kolej. Grupa zrezygnowała z wprowadzenia operatora na giełdę.
W ubiegłym tygodniu pod siedzibą Lotos Kolej, a następnie Grupy Lotos odbyły się protesty pracowników. Zarzewiem konfliktu były informacje o odwołaniu dyrektora ds. operacyjnych, Mirosława Łosińskiego. Nie był to jedyny powód. – Ciśnienie pracownikom podniósł też komunikat sprzed kilku dni, że spółka nie wejdzie na giełdę – mówił PAP wiceprzewodniczący Związku Zawodowego Inżynierów i Techników Grupy Lotos Grzegorz Szade.

Informację tę potwierdza Biuro Komunikacji Grupy Lotos. – Zgodnie z nowo przyjętą strategią na lata 2017-2022, spółka Lotos Kolej odgrywa istotną rolę w zwiększaniu konkurencyjności logistyki grupy kapitałowej Lotos – czytamy w odpowiedzi przesłanej do redakcji „Rynku Kolejowego”.

– Lotos Kolej przewozi wszystkie produkty wysyłane z lub do gdańskiej rafinerii koleją (m.in. paliwa płynne, asfalty drogowe, oleje bazowe czy półprodukty). Mając to na uwadze, zarząd Grupy Lotos nie planuje debiutu publicznego akcji Lotos Kolej – rozwiewa wszystkie wątpliwości odpowiedź spółki.

W 2015 roku ówczesny prezes Grupy Lotos Paweł Olechnowicz zapowiedział wprowadzenie spółki przewozowej Lotos Kolej na giełdę. – Decyzja o wejściu Lotos Kolej na giełdę wynika z długookresowych interesów firmy. Wybór takiego rozwiązania zapewnia mniej emocji, a więcej spokoju – mówił Olechnowicz. Nie wykluczył nawet sprzedaży na giełdzie całego pakietu akcji operatora.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Trójmiasto (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Trójmiasto (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS