NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Łódzkie: PR obsłuży pociągi międzyregionalne

| Kasper Fiszer 19.04.2017 50

Łódzkie: PR obsłuży pociągi międzyregionalne
Międzyregionalny pociąg PR Łódź w Żyrardowie.fot. Kasper Fiszer
Przewozy Regionalne nie znikną z tras województwa łódzkiego. UMWŁ planuje bowiem powierzać spółce obsługę relacji międzywojewódzkich także po roku 2020. Oferta PR ma więc uzupełniać się z siecią połączeń Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, która przejmie przewozy wewnątrzregionalne.
Wczoraj opublikowaliśmy artykuł dotyczący przyszlości Przewozów Regionalnych w regionie łódzkim. Samorząd od czterech lat rozwija działalność własnej spółki przewozowej Łódzka Kolej Agomeracyjna, która przejmuje obsługę kolejnych tras w regionie. W naszym materiale wskazaliśmy, że w 2020 r. ŁKA może zastąpić kursy realizowane przez PR całkowicie.

PR i ŁKA będą się wzajemnie uzupełniać

Jeszcze wczoraj marszałek województwa Witold Stępień poinformował jednak, że ogólnopolska spółka operować będzie nadal na trasach międzywojewódzkich. – ŁKA będzie kursować wewnątrz regionu. Przewoźnicy będą uzupełniać się na łódzkich trasach – wskazywał. PR będą więc, podobnie jak dziś, kursować w relacjach wybiegających poza województwo, tracąc przy tym jednak obsługę linii wewnętrznych (np. z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego, Piotrkowa Trybunalskiego czy Opoczna).

– Zgodnie z programem restrukturyzacji PR planuje się, że po roku 2020 Przewozy Regionalne nadal będą świadczyć usługi na liniach międzyregionalnych, a ŁKA wykonywać będzie wszystkie wewnętrzne przewozy pasażerskie – wskazuje również Alina Giedryś, doradca marszałka ds. infrastruktury kolejowej. Jeżeli utrzymane zostaną porozumienia z władzami regionów sąsiednich w kształcie podobnym do obecnego, z Łodzi pociągiem PR dojechać będzie można do Wrocławia, Częstochowy czy Poznania. Z Kutna składy PolRegio odjadą do Torunia, a z Wielunia do Tarnowskich Gór.

Kolejne trasy ŁKA po dostawach Impulsów

Stanowisko to jest zgodne z wcześniejszymi zapowiedziami samego przewoźnika. – Aktualny model przewozów po roku 2019 jest taki, że my będziemy realizować przewozy międzywojewódzkie – mówił we wrześniu zeszłego roku Krzysztof Urbański, dyrektor Oddziału Łódzkiego PR. Przyznał on wówczas, że będzie się to wiązało ze znacznym ograniczeniem pracy eksploatacyjnej wykonywanej przez spółkę na terenie regionu łódzkiego, ale jego przyszłość ocenił jako pewną.

Na przejęcie kolejnych linii regionalnych pozwolić ma zakup kolejnych jednostek elektrycznych przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną oraz elektryfikacja trasy do Opoczna. Według zapowiedzi UMWŁ pierwszą linią, na której pojawią się Impulsy Newagu, będzie odcinek magistrali E20 Kutno – Łowicz – Skierniewice. Dostawy jednostek mają rozpocząć się w przyszłym roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS