Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Łódzkie: Czy jednostek spalinowych jest zbyt mało?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
29-06-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Łódzkie: Czy jednostek spalinowych jest zbyt mało?
fot. Kasper FiszerJednostka SA139 Pesa Link w Łodzi
Dostarczenie łódzkiemu oddziałowi Przewozów Regionalnych trzeciej jednostki spalinowej nie wyeliminowało przypadków zastępowania kursów do Opoczna komunikacją autobusową. Ostatnio taka sytuacja miała miejsce kilka dni temu, kiedy kursy Łódź – Opoczno na odcinku do Tomaszowa Mazowieckiego obsługiwane były jednostkami EN57, a na końcowym fragmencie trasy – autobusami. To wyjątkowa sytuacja – zapewnia przewoźnik.

Pomimo zeszłorocznej dostawy jednostki Pesa Link wciąż zdarza się, że łódzki oddział Przewozów Regionalnych odwołuje część spośród bardzo nielicznych kursów obsługiwanych taborem spalinowym. O dłuższym okresie zastępowania szynobusów autobusami kołowymi informowaliśmy na początku tego roku. Jak wskazali nam czytelnicy, w tym miesiącu po raz kolejny doszło do zmiany środka transportu na odcinku z Tomaszowa Mazowieckiego do Opoczna.

Jeden sprawny pojazd już nie wystarcza do obsługi wszystkich połączeń

Rozkład jazdy zakłada bezpośrednie połączenia z Łodzi Kaliskiej do Opoczna. W przypadku konieczności odwołania kursów na odcinek Łódź Kaliska – Tomaszów Mazowiecki kierowane są jednostki EN57. W Tomaszowie podróżni przesiadają się do autobusów. Taki schemat organizacji został zachowany także w przypadku ostatnich odwołań.

– Z uwagi na wyłączenie z ruchu w celu dokonania wymaganego przeglądu technicznego pojazdu SA135 oraz usterki klimatyzacji w pojeździe SA139 Link w dniach 20 – 22 czerwca do obsługi części kursów została wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa – potwierdza Anna Piotrowska, rzecznik prasowy oddziału PR. – Aktualnie wszystkie pojazdy są sprawne, a obsługa pociągów odbywa się pojazdami kolejowymi – dodaje. Przedstawicielka przewoźnika wskazuje, że obecnie nie jest możliwe utrzymanie komunikacji szynowej przy wykorzystaniu tylko jednego pojazdu spalinowego (co bywało stosowane w latach ubiegłych).

Problemy zakończy dopiero elektryfikacja trasy?

– Do obsługi pociągów założonych w rozkładzie jazdy potrzebne są co najmniej dwa pojazdy szynowe. Tylko w wyjątkowych przypadkach, kiedy zachodzi konieczność wyłączenia z przyczyn technicznych dwóch pojazdów, część pociągów obsługiwana jest komunikacja zastępczą – zapewnia nas Anna Piotrowska.

Obecnie odcinek do Opoczna jest jedynym niezelektryfikowanym fragmentem sieci kolejowej regionu, który jest czynny w ruchu pasażerskim. Kres pojawiającym się od początku jego samodzielnej obsługi przez łódzki oddział PR powinna przynieść planowana elektryfikacja trasy (do 2009 r., przed dwuletnim okresem zawieszenia przewozów, ruch prowadzony był wspólnie ze świętokrzyskim zakładem przewoźnika). Najprawdopodobniej po zmianie rodzaju trakcji przewozy na tej trasie przejmie Łódzka Kolej Aglomeracyjna.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5