Podróżujący pomiędzy Łodzią Kaliską a stacją na Widzewie musza przygotować się na istotne zmiany w rozkładzie pociągów w soboty i w niedziele. W dwa najbliższe weekendy prowadzone będą bowiem prace na początkowym odcinku linii kolejowej nr 25, a ruch będzie wstrzymany całkowicie. Pociągi skierowane zostaną objazdem przez Lublinek, co znacznie wydłuży czas przejazdu.
Przed kilkoma dniami informowaliśmy o zmianie trasy pociągu IC „Doker”, który
przez kilka dni września będzie kursował przez Łódź Widzew, Łódź Arturówek (bez zatrzymania) i Zgierz zamiast przez Łódź Kaliską. Ominięcie jednego z ważniejszych łódzkich dworców kolejowych związane ma być z pracami remontowymi prowadzonymi przez PKP PLK. Wymuszą one poważne zmiany także w kursowaniu pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i Przewozów Regionalnych.
Na Łódź Widzew ze zmianą czoła w LublinkuZamknięty ma być bowiem całodobowo ruch na szlaku Łódź Kaliska – Łódź Kaliska Towarowa, co oznaczać będzie brak możliwości wyjazdu ze stacji w kierunku Łodzi Widzewa trasą tzw. łódzkiej kolei obwodowej. Niektóre kursy będą więc skrócone, inne – ŁKA – wyjadą z Łodzi linią nr 14 do stacji Lublinek, gdzie zmienią czoło i dojadą na Łódź Kaliską Towarową łącznicą nr 539. Wydłuży to cza sprzejazdu o przeszło kwadrans.
Zakres prowadzonych przez zarządcę infrastruktury prac będzie jednak szerszy i obejmie także inne odcinki w węźle łódzkim. – Pomiędzy 8 a 11 i 16 a 17 września wykonamy prace na szlakach Łódź Kaliska - Łódź Kaliska Towarowa, Łódź Kaliska Towarowa – podg. Retkinia i Łódź Chojny – Łódź Kaliska Towarowa – wylicza Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Całość prac została wpisana w rozkład jazdy. Zmiany zostały uzgodnione z przewoźnikami – zapewnia. Największe utrudnienia będą miały miejsce jednak tylko w czasie weekendów.
Roboty zapobiegną wprowadzeniu ograniczeń prędkości – Wymienione zostaną szyny i części rozjazdów, wyregulowany zostanie tor – podsumowuje zakres robót przedstawiciel PKP PLK. – Prace umożliwią zachowanie parametrów technicznych i wyeliminują konieczność wprowadzania ograniczeń prędkości – dodaje. Łączny koszt inwestycji (obejmujący wszystkie remontowane odcinki) ma wynieść ok. 300 tys. zł.
Po otwarciu podziemnej stacji Łódź Fabryczna rola linii obwodowej zdecydowanie spadła, bo nie są tamtędy prowadzone przewozy dalekobieżne na trasie Łódź – Warszawa. Odcinek pozostaje jednak nadal jednym z istotniejszych w ruchu aglomeracyjnym. Dzięki dwóm wybudowanym niedawno przystankom – Łódź Pabianicka i Łódź Dąbrowa – oraz przywróceniu postojów na stacji Łódź Chojny kolej dobrze obsługuje kilka osiedli położonych w południowej części miasta, łącząc je z jednej strony z obsługującym obecnie największą liczbę pociągów dworcem Łódź Widzew, a z drugiej z leżącą niedaleko od centrum Łodzią Kaliską. W dzień roboczy kursuje tam 27 par pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i Przewozów Regionalnych (Polregio) i jedna para kursów PKP Intercity.