Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Łódź. Trasa W-Z: Śledztwo, burza polityczna i... zwiększenie dotacji

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-10-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rc, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Łódź. Trasa W-Z: Śledztwo, burza polityczna i... zwiększenie dotacji
Przebudowa łódzkiej Trasy W-Z ma doczekać się zakończenia za niecały tydzień. Towarzyszące jej przez cały czas realizacji (ponad dwa lata) kontrowersje jednak nie cichną. Z jednej strony sukcesem Urzędu Miasta jest zwiększenie puli dofinansowania unijnego, z drugiej – wątpliwości co do sposobu prowadzenia prac mają już nie tylko radni opozycji, ale i prokuratura.

Zbliżająca się do końca inwestycja będzie kosztowała miejski budżet mniej, niż zakładano. Centrum Unijnych Projektów Transportowych przychyliło się do wniosku władz Łodzi o zwiększenie dofinansowania rozbudowy i modernizacji Trasy W-Z. Decyzja ta pozwoli na zmniejszenie miejskiego wkładu własnego o 82 miliony złotych (a wraz ze zwiększonym jednocześnie dofinansowaniem do budowy węzła multimodalnego przy dworcu Łódź Fabryczna – do 99 mln zł).
 
Zakres i wartość obydwu inwestycji pozostanie bez zmian. Warto przypomnieć, że dofinansowanie unijne dla Trasy W-Z zwiększono już po raz drugi. Pierwszy taki krok miał miejsce na początku czerwca 2014 r. Podwyższenie kwoty dofinansowania o 118 mln zł umożliwiło wtedy rozstrzygnięcie przetargów na przebudowę odcinków peryferyjnych – widzewskiego i retkińskiego. Sumy zarezerwowane na ten cel w budżecie miasta okazały się bowiem o 114 mln zł mniejsze od najtańszych ofert złożonych przez potencjalnych wykonawców.

Tymczasem w miniony piątek – po kontroli przeprowadzonej w siedzibie ZDiT przez agentów Centralnego Biura Antykorupcyjnego – łódzka Prokuratura Apelacyjna wszczęła śledztwo w sprawie nieprawidłowości w działaniach tej jednostki miejskiej. Jeden z trzech wątków dotyczy podejrzenia nieprawidłowości przy zawieraniu kontraktów na przebudowę centralnego odcinka Trasy W-Z (odcinek al. Piłsudskiego i Mickiewicza między Kilińskiego a al. Włókniarzy). Prokuratorzy podejrzewają, że mogło dojść do wyrządzenia szkody majątkowej dużych rozmiarów. Pośrednio z przebudową arterii może wiązać się drugi wątek, odnoszący się do zaniechania poboru obowiązkowych opłat za zajęcie przez wykonawcę prac części pasa drogowego. Trzeci wątek wiąże się z budową Trasy Górna w ciągu drogi krajowej nr 1.

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Tramwajowa Trasa W-Z otwarta

Zintegrowany transport

Łódź: Tramwajowa Trasa W-Z otwarta

Roman Czubiński, Transport-Publiczny.pl 02 listopada 2015

Łódź: Zmiany w rozkładzie jazdy tramwajów

Pasażer

Budowa nowych peronów na stacji Łódź Widzew już wkrótce

Infrastruktura

Łódź: Tunel Trasy W-Z przebity

Zintegrowany transport

Łódź: Tunel Trasy W-Z przebity

rcz, Transport Publiczny 10 września 2014

Łódzka Trasa W-Z - jest tabor, jest wniosek

Zintegrowany transport

Łódzka Trasa W-Z - jest tabor, jest wniosek

wu, Transport-Publiczny.pl 06 listopada 2014

Łódź Widzew: Połowa estakady niemal gotowa

Zintegrowany transport

Łódź Widzew: Połowa estakady niemal gotowa

Roman Czubiński 12 grudnia 2014

Zobacz również:

Łódź: Tramwajowa Trasa W-Z otwarta

Zintegrowany transport

Łódź: Tramwajowa Trasa W-Z otwarta

Roman Czubiński, Transport-Publiczny.pl 02 listopada 2015

Łódź: Zmiany w rozkładzie jazdy tramwajów

Pasażer

Budowa nowych peronów na stacji Łódź Widzew już wkrótce

Infrastruktura

Łódź: Tunel Trasy W-Z przebity

Zintegrowany transport

Łódź: Tunel Trasy W-Z przebity

rcz, Transport Publiczny 10 września 2014

Łódzka Trasa W-Z - jest tabor, jest wniosek

Zintegrowany transport

Łódzka Trasa W-Z - jest tabor, jest wniosek

wu, Transport-Publiczny.pl 06 listopada 2014

Łódź Widzew: Połowa estakady niemal gotowa

Zintegrowany transport

Łódź Widzew: Połowa estakady niemal gotowa

Roman Czubiński 12 grudnia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5