Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Łódź: Remonty nie przyspieszają ruchu. Tramwaje nawet dłużej jadą

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-06-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Łódź: Remonty nie przyspieszają ruchu. Tramwaje nawet dłużej jadą
Stan łódzkich torowisk tramwajowych w ciągu ostatniej dekady niezaprzeczalnie się poprawił. Po latach zastoju wyremontowane zostały najbardziej wyeksploatowane odcinki, dzięki czemu niemal wszystkie linie w granicach miasta utrzymane są w przyzwoitej kondycji. Paradoksalnie, choć zniknęły ograniczenia prędkości, nie przyniosło to przyspieszenia ruchu.

Po trudnych latach 90. i okresie przełomu wieków, kiedy łódzka sieć tramwajowa znacząco się skurczyła, a stan techniczny eksploatowanych torowisk pogarszał się, miejska infrastruktura torowa powoli wraca do względnej formy. Obok dużych inwestycji opartych na finansowaniu unijnym – przebudowie głównego ciągu północ – południe (ŁTR) sprzed sześciu lat i trwającej teraz modernizacji prostopadłej trasy W – Z – zrealizowany został szereg remontów o mniejszym zakresie, ale bardzo dużym znaczeniu dla funkcjonowania miejskiego transportu.

Warto wymienić tu choćby wieloetapowy remont ul. Kilińskiego – przed nim torowisko było w stanie bliskim śmierci technicznej. Jeszcze gorzej było na ul. Limanowskiego: tam wymianę torów z 2011 roku poprzedził długi okres wstrzymania ruchu ze względów bezpieczeństwa. Przy okazji kompleksowych prac na całej ulicy wymienione zostały także tory na Kopernika, wyremontowano zniszczoną infrastrukturę na ważnej dla komunikacji Widzewa z centrum ul. Kopcińskiego, gruntowną odnowę przeszła prowadząca do osiedla uniwersyteckiego Pomorska i równoległa Narutowicza. W tej wyliczance można by ująć niemal każdą tramwajową ulicę.

Jednak przeglądając aktualne rozkłady jazdy i porównując je z tymi sprzed prac, trudno by wskazać odcinki, na których roboty poprawiły czas przejazdu, na ogół wydłużony z powodu ograniczeń prędkości. Przykład? Dziś „dwunastka” z przystanku pod dworcem Łódź Kaliska do ul. Żeromskiego dojeżdża w nie mniej niż siedem minut, podczas gdy jeszcze w 2006 roku niedzielne kursy pokonywały ten dystans w pięć, w inne dni – w sześć minut. A przecież gruntowna modernizacja zakończyła się tam raptem jesienią zeszłego roku.

To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5