NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Łódź: Podpisanie umowy na tunel średnicowy w III kwartale

| Martyn Janduła 05.05.2017 111

Łódź: Podpisanie umowy na tunel średnicowy w III kwartale
Dworzec Łódź FabrycznaFot. Łukasz Rymaszewski, CC BY-SA 4.0
Były minister infrastruktury – Cezary Grabarczyk – wystosował do pani premier interpelację w sprawie postępu prac nad budową tunelu średnicowego w Łodzi. Pyta on m.in. o harmonogram też ważnej dla Łodzi inwestycji.
Cezary Grabarczyk, były minister infrastruktury, wraz z rektorem Uniwersytetu Łódzkiego – Włodzimierzem Nykielem, wystosowali interpelację do pani premier, której przedmiotem jest tunel średnicowy. Grabarczyk nazwał tę inwestycję drugim etapem „chowania pod ziemię dworca Łódź Fabryczna”. Stanowi to niezbędny warunek unijnej dotacji na budowę „nowej Fabrycznej”. W ramach inwestycji pojawią się również dwie stacje przesiadkowe w centrum miasta, które będę odgrywać niezwykle ważną rolę w sieci komunikacyjnej miasta.

Z uwagi na kilkukrotne przesunięcie terminu otwarcia ofert w przetargu Grabarczyk postanowił zapytać, czy harmonogram prac nie jest zagrożony, zwłaszcza, że przedsiębiorstwo, które wygra postępowanie będzie miało 51 miesięcy na budowę, tak aby tunel był czynny w 2021 roku przed wystawą Expo 2022.

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa wyjaśnia jednak, że realizacja zadania „Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego (TEN-T), Etap II, odcinek Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/ Łódź Żabieniec” względem pierwotnego harmonogramu nastąpiła intensyfikacja prac PKP PLK. Dzięki temu rozpisanie przetargu nastąpiło nie 6 lutego 2017 r., a 28 listopada 2016 r. O szczegółach inwestycji piszemy tutaj.

Jak wyjaśnia Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w ministerstwie, w trakcie trwania procedury przetargowej oferenci zadali ponad 800 pytań. – Podczas udzielania odpowiedzi zaszła potrzeba modyfikacji i doszczegółowienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia – tłumaczy i dodaje, że mają one usprawnić realizację zadania. To właśnie wpłynęło na przesunięcia terminu otwarcia ofert, które ostatecznie nastąpiło 7 kwietnia 2017 r.

Do postępowania zgłosiło się 6 wykonawców. – Obecnie komisja przetargowa analizuje złożone oferty. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest w III kwartale 2017 r. Na chwilę obecną harmonogram przedmiotowej inwestycji pozostaje bez zmian, a termin realizacji prac został określony na 48 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą – wyjaśnia resort.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS