Linie tramwajowe mają pełnić rolę „szkieletu” komunikacji. Autobusy będą głównie dowoziły pasażerów do centrów przesiadkowych. Podział jednej linii na kilka wariantów odejdzie do przeszłości. To główne wstępne założenia planu transportowego, który przygotowuje dla Łodzi konsorcjum na czele z krakowskim oddziałem Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji.
– Za rok o tej porze będziemy już w innej rzeczywistości. Będą ją tworzyły nie tylko dokończone inwestycje infrastrukturalne, ale także zmiany układu linii – mówi prezydent Hanna Zdanowska. Główną rolę mają pełnić linie tramwajowe, uzupełniane przez autobusy tam, gdzie nie ma torowisk. Z kolei zapowiedź utworzenia 7 dużych zintegrowanych centrów przesiadkowych (przy dworcu Łódź Fabryczna oraz rozmieszczonych wzdłuż Trasy W-Z) wskazuje na to, że nowy system - podobnie, jak wprowadzony ostatnią dużą reformą z 2001 r. – będzie miał charakter przesiadkowy.
Według szefa ZDiT nowy system ma być jasny, spójny i czytelny także dla użytkowników spoza Łodzi. – Plan będzie obejmował określenie wariantów przebiegu zarówno linii tramwajowych, jak i autobusowych w sposób, który zapewni ich kompatybilność. Będzie też zawierał projekt nowego systemu numeracji linii autobusowych i tramwajowych – zapowiada Nita, dodając, że miasto będzie odchodziło od oznaczania ich wariantami literowymi.
Czytaj więcej na portalu Transport Publiczny.