Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź Kaliska: PLK spodziewa się zwiększenia ruchu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
05-07-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź Kaliska: PLK spodziewa się zwiększenia ruchu
fot. Kasper FiszerPrzepustowość stacji Łódź Kaliska ma być większa
W przyszłym roku pociągów wjeżdżających na stację Łódź Kaliska prawdopodobnie będzie znacznie mniej niż dziś. Zarządca infrastruktury prognozuje jednak, że w dłuższej perspektywie ich liczba wzrośnie. W związku z tym PKP PLK kontynuuje prace nad otwarciem wschodniego wiaduktu nad al. Bandurskiego, co znacznie zwiększy przepustowość stacji.

W zeszłym tygodniu PKP Intercity ogłosiło, że w grudniu prawdopodobnie niemal całkowicie wycofa się z obsługi jednego z dwóch najważniejszych łódzkich dworców – Kaliskiego. Po otwarciu trasy do podziemnej stacji Łódź Fabryczna nie zostanie bowiem przywrócony układ połączeń sprzed rozpoczęcia gigantycznej inwestycji. Pociągi w kierunku Trójmiasta, Wrocławia czy Poznania będą kierowane trasami Łódź Widzew – Zgierz czy Retkinia – Chojny, a zatem ominą Łódź Kaliską, dawniej istotny punkt przesiadkowy.

Plan otwarcia wiaduktu wschodniego jest aktualny

Oznacza to radykalny spadek skali ruchu obsługiwanego przez ten dworzec – dotrą tam prawdopodobnie jedynie pociągi regionalne i trzy pary kursów sezonowych. Jak potwierdziły jednak PKP Polskie Linie Kolejowe, decyzja przewoźnika nie zmienia w żaden sposób planów zarządcy infrastruktury w zakresie przebudowy stacji. PLK chce dokończyć inwestycję przerwaną w latach 90. zeszłego stulecia, co pozwoliłoby na znaczny wzrost przepustowości obiektu.

– Dokończenie budowy wiaduktu wschodniego na stacji Łódź Kaliska pozwoli na połączenie dwoma torami torów głównych oraz peronów 4, 5 i 6 z linią nr 25 – wskazuje Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP PLK. Mowa tu o nigdy nieotwartym wiadukcie nad al. Bandurskiego. Włączenie go do eksploatacji pozwoliłoby odtworzyć dawny wyspowy układ stacji (dziś część peronów jest zakończona ślepo) i zlikwidować wąskie gardło, jakim jest jednotorowy wyjazd z Łodzi Kaliskiej na południe.

Tunel średnicowy da nowe możliwości uruchamiania połączeń

Zarządca infrastruktury prognozuje bowiem, że spadek liczby połączeń jest chwilowy, a po otwarciu projektowanego tunelu średnicowego Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec pociągów będzie wręcz więcej niż obecnie. – Kursy relacji Łódź – Warszawa będą wówczas rozpoczynać i kończyć bieg na stacji Łódź Kaliska – prognozuje Zbigniew Wolny. – Znacznie wzrośnie też ruch pociągów aglomeracyjnych, a ponadto w związku ze znaczącym skróceniem czasu przejazdu przez węzeł łódzki pojawią się nowe, atrakcyjne możliwości [uruchamiania] połączeń dalekobieżnych – przewiduje.

Obecnie prowadzone jest już postępowanie w sprawie prac przedprojektowych dotyczących planowanej przebudowy Łodzi Kaliskiej. – Zostaną one zlecone przez samorząd – mówi przedstawiciel PKP PLK. – Zadanie inwestycyjne „Dokończenie budowy wiaduktu wschodniego na stacji Łódź Kaliska” znalazło się na liście projektów Regionalnego Programu Operacyjnego objętych Krajowym Programem Kolejowym – przypomina.

Potencjał Kaliskiej wzrośnie wraz z remontem tras wylotowych

Zarządca infrastruktury wskazuje też szereg innych prac, jakie w najbliższych latach mają być prowadzone w węźle łódzkim, i które w sumie znacznie zwiększą potencjał ruchowy dworca Łódź Kaliska. Poza budową nowego połączenia Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska mają być to modernizacja linii nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola (i w dalszej perspektywie także Zduńska Wola – Ostrów Wielkopolski) oraz prace na ciągu Łódź Kaliska – Zgierz – Kutno. Te finansowane mają być zarówno ze środków regionalnych, jak i krajowych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Spore problemy z ruchem pociągów w Warszawie [aktualizacja]

Infrastruktura

Prezes UTK nie zatwierdził cennika PKP PLK

Infrastruktura

Prezes UTK nie zatwierdził cennika PKP PLK

Michał Szymajda 25 lipca 2022

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Spore problemy z ruchem pociągów w Warszawie [aktualizacja]

Infrastruktura

Prezes UTK nie zatwierdził cennika PKP PLK

Infrastruktura

Prezes UTK nie zatwierdził cennika PKP PLK

Michał Szymajda 25 lipca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5