NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Łódź – Warszawa: Operatywny postój w Skierniewicach

| Kasper Fiszer 16.12.2016 80

Łódź – Warszawa: Operatywny postój w Skierniewicach
fot. Martyn Janduła
PKP Intercity będzie zatrzymywać poranny pociąg z Łodzi do Białegostoku w Skierniewicach, jeśli opóźniony będzie nocny pociąg z Zakopanego do Warszawy. Przewoźnik szybko zareagował na problemy podróżnych z dojazdem do stolicy we wczesnych godzinach porannych. Wkrótce dodatkowy postój ma zostać uwzględniony w rozkładzie.
Po kilku dniach obowiązywania nowego rozkładu jazdy pociągów PKP Intercity dokonuje w nim pewnych korekt, by poprawić jakość połączenia Skierniewic z Warszawą w godzinach porannego szczytu przewozowego. Pierwszym kursem przewoźnika w ciągu dnia jest TLK „Karpaty” z Zakopanego. Problemem okazały się duże opóźnienia tego pociągu, wskutek czego dojazd do stolicy na 6:20 był niemożliwy. Kolejny rozkładowy kurs realizowany jest pół godziny później.

O postoju decyduje dyspozytor

– Opóźnienia pociągu TLK „Karpaty”, który miał obsłużyć trasę Skierniewice – Warszawa w godzinach porannych, są niezależne od przewoźnika – mówi Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity. Mimo to spółka zdecydowała się na wprowadzenie niestandardowego rozwiązania zaradczego. – Od wczoraj w Skierniewicach postój ma również pociąg IC „Leśmian”. Zatrzymanie jest operatywne, czyli związane z decyzją dyspozytora po konsultacji z zarządcą infrastruktury – wskazuje przedstawiciel PKP IC.

Wspomniany IC to poranny kurs z Łodzi Fabrycznej do Bialegostoku. Według pierwotnych założeń miał nie obsługiwać Skierniewic, bo obsługiwany jest pojedynczą jednostką Pesa Dart. – W pierwszym dniu funkcjonowania nowego rozwiązania w składzie IC „Leśmian” pomiędzy Skierniewicami i Warszawą nie było większych problemów z frekwencją – mówi jednak Cezary Nowak.

Kolejne zmiany na początku stycznia

Obecny model obsługi z operatywnym postojem kursu z Łodzi ma funkcjonować jeszcze przez dwa tygodnie. – Od 2 stycznia planujemy wprowadzić indywidualny rozkład jazdy dla tego składu. Będzie on uwzględniał dodatkowe zatrzymanie – zapowiada przedstawiciel PKP Intercity. – Będziemy uważnie obserwować potoki pasażerów w godzinach kursowania obu składów (TLK „Karpaty” i IC „Leśmian”). Nie wykluczamy wprowadzenia także innych korekt w rozkładzie jazdy, jeśli zajdzie taka potrzeba – dodaje.

Również dziś pociąg z Łodzi zatrzymał się w Skierniewicach, kurs z Zakopanego znów dotarł bowiem z opóźnieniem (choć było ono stosunkowo niewielkie i wyniosło ok. 20 minut). Pociągi spółki PKP Intercity obsługują odcinek Skierniewice – Warszawa o wiele szybciej niż kurssy Kolei Mazowieckich. Te pierwsze docierają do stolicy w ok. 40 minut, te drugie – w ok. 55.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Skierniewice (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Skierniewice (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS