NUMER 05/2017
NUMER 05/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a środowisko
szukaj
Śledź nas:

ŁKA z Sieradza dotrze na Łódź Fabryczną?

| Kasper Fiszer 20.04.2017 193

ŁKA z Sieradza dotrze na Łódź Fabryczną?
Pociąg do Sieradza na stacji Łódź Kaliska.fot. Kasper Fiszer.
ŁKA rozważa wydłużenie relacji pociągów Sieradz – Łódź Kaliska do dworca Łódź Fabryczna. Choć przewoźnik jest zadowolony z osiąganych na tej trasie wyników przewozowych, nadal szuka sposobu na przyciągnięcie nowych pasażerów. W dłuższej perspektywie ma w tym pomóc budowa łódzkiego tunelu średnicowego.
Prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Andrzej Wasilewski podsumował w zeszłym tygodniu bez mała trzyletni okres działalności spółki na linii z Łodzi do Sieradza. Była to pierwsza trasa, na której przewoźnik uruchomił przewozy – najpierw uzupełniając, a potem stopniowo zastępując ofertę Przewozów Regionalnych. Dziś PR realizują tam jedynie połączenia międzywojewódzkie, zaś ŁKA przejęło wszystkie kursy kończące lub rozpoczynające bieg w Sieradzu.

Wkrótce większa częstotliwość. Czy w równym takcie?

Zdaniem Andrzeja Wasilewskiego zainteresowanie usługami spółki nieustannie rośnie, a rola połączenia zwiększy się jeszcze bardziej za kilka lat, gdy otwarty zostanie łódzki tunel średnicowy, dzięki czemu pociągi z kierunku zachodniego wjadą bezpośrednio do centrum stolicy regionu. – Dziś uruchamiamy pociągi [do Sieradza] co ok. 30 minut w godzinach szczytu. Myślę, że wkrótce pociągi będą jeździły o każdej porze dnia i każdego dnia tygodnia co 30 minut, bo takie będzie zapotrzebowanie – ocenił. Być może wówczas będzie można liczyć także na równy takt, dziś jednolite końcówki minutowe odjazdów nie są zachowane. – Pociągi ŁKA są trasowane w ostatniej kolejności – tłumaczył prelegent podczas spotkania z mieszkańcami Pabianic.

– Z Pabianic do Łodzi wozimy dobowo ok. 3360 osób, z Pabianic do Łasku ok. 1000 – wyliczał prezes samorządowego przewoźnika. – To naprawdę duży potok – oceniał. Obecnie ŁKA obsługuje 16 par pociagów Łódź Kaliska – Sieradz. Być może niebawem relacja części z tych kursów zostanie wydłużona na terenie Łodzi w celu zwiększenia siatki postojów.

Na Fabryczną nie prywatnym busem, a pociągiem

– Są bowiem plany zarządu województwa i ŁKA, by mieszkańców m.in. powiatu pabianickiego przywieźć na nowy dworzec Łódź Fabryczna. To wiązałoby się co prawda z jedną zmianą czoła, ale za to skomunikowalibyśmy pociągi np. z kursami do Warszawy – tłumaczył. Oznacza to, że być może jest zakładana możliwość pominięcia dworca Łódź Kaliska łącznicą, z której korzystają obecnie pociągi PKP Intercity (zmiana czoła odbyłaby się wówczas na Widzewie). Wówczas stacja nie pozostałaby więc podstawowym miejscem obsługi podróżujących na linii sieradzkiej – dziś można tam wsiąść do wszystkich pociągów regionalnych jadących na zachód od Łodzi. Na nowym odcinku składy ŁKA zatrzymywałyby się na łódzkich przystankach i stacjach Pabianicka, Chojny, Dąbrowa, Widzew i Niciarniana.

Propozycja odpowiadałaby częściowo na pojawiające się postulaty uruchomienia kursów z Pabianic do Łodzi Fabrycznej, które adresowane są najczęściej do przewoźników autobusowych. Podczas zeszłotygodniowych konsultacji społecznych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego mieszkańcy satelickiego miasta zwracali uwagę m.in. na brak dogodnych połączeń ze ścisłym centrum Łodzi. Pabianicki dworzec oddalony jest jednak od dużego osiedla Bugaj, z którego kursują prywatne autobusy kończące bieg po południowej stronie łódzkiego Śródmieścia. Skorzystanie z połączenia ŁKA wymagałoby zatem w wielu przypadkach dojazdu autobusem miejskim na stację, co wydłużyłoby łączny czas podróży. W ciągu kilku lat powstać ma nowy przystanek kolejowy Pabianice Północ, jednak również on obsługiwać ma inną część miasta niż przewoźnicy busowi.



II Okrągły Stół Energetyczny

Data: Warszawa, 1-2 czerwca 2017 r. 
Miejsce: Ministerstwo Rozwoju (Sala pod Kopuła, Wejście od ul.Wspólnej), Plac Trzech Krzyży 3/5 Warszawa

Zapraszamy do udziału w dwudniowej konferencji współorganizowanej przez Ministerstwo Energii i Zespół Doradców Gospodarczych TOR, poświęconej dyskusji nad najważniejszymi zagadnieniami dotyczącymi sytuacji i perspektyw rozwoju polskiej energetyki. Wśród uczestników znajdą się m.in. minister energii Krzysztof Tchórzewski,wiceminister środowiska i pełnomocnik rządu ds. polityki klimatycznej Paweł Sałek, wiceministrowie energii Andrzej Piotrowski, Grzegorz Tobiszowski i Michał Kurtyka, a także prezes Urzędu Regulacji Energetyki – Maciej Bando.

Uczestnictwo jest darmowe, ale podlega akredytacji.
Szczegółowy program oraz możliwość zgłoszenia udziału w wydarzeniu – tutaj.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2017
NUMER 05/2017
W bieżącym numerze wiele miejsca poświęcamy sprawom taborowym i nie tylko. W raporcie zebraliśmy materiały związane z ochroną środowiska, w tym dotyczące coraz powszechniejszej na kolei budowy ekranów akustycznych oraz często budzących oburzenie mieszkańców wycinek drzew wzdłuż linii kolejowych. Ponadto w tym wydaniu rozmowy z L. Zobniowem (Anwil), A. Padzińskim (PKS Polonus), J. Oniszczukiem (PKP Intercity) oraz A. Bręczewskim (Modertrans). Podsumowujemy też trudny rok spółek giełdowych i relacjonujemy start kolei miejskiej we Wrocławiu. Analizujemy też to, jak „centralne” obiekty zdominowały infrastrukturę oraz jakie skutki przyniosło rozporządzenie „przejazdowe”.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS