NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

ŁKA z portalem dynamicznej informacji pasażerskiej

| Kasper Fiszer 16.11.2016 12

ŁKA z portalem dynamicznej informacji pasażerskiej
Pociąg Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnejfot. Kasper Fiszer
Internetowy system informacji oparty na modułach GPS lokalizujących precyzyjnie każdy pociąg uruchomiła dziś Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Ma on być przydatny zwłaszcza dla podróżnych oczekujących na mniejszych przystankach, na których nie ma megafonów czy punktów tradycyjnej informacji. System umożliwia także wyszukiwanie połączeń i zakup biletu.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchomiła dziś nowy serwis internetowy łączący w sobie funkcje wyszukiwarki rozkładowej, sklepu biletowego i informatora o utrudnieniach w ruchu. Spółka określa sposób działania portalu jako innowacyjny, bo gromadzi on dane pochodzące wprost z nadajników GPS umieszczonych we wszystkich jednostkach Flirt należących do przewoźnika. – To pierwszy dynamiczny portal informacji pasażerskiej przewoźnika kolejowego w Polsce, który pozwala na lokalizację pociągu w czasie rzeczywistym – podkreślała na dzisiejszej konferencji prasowej Marta Markowska, rzecznik prasowy przewoźnika.

Ukłon w stronę pasażerów z mniejszych miejscowości

Informacje przekazywane podróżnym nie są bowiem powiązane wyłącznie z systemem dyspozytorskim. Oznacza to, że dane pojawią się szybciej niż w innych działających obecnie systemach tego typu, np. w utrzymywanym przez PKP Intercity portalu Infopasażer, który prezentuje także pociągi ŁKA. Dotychczas jedyną próbą uruchomienia portalu działającego na podobnej zasadzie był testowy serwis Przewozów Regionalnych, który jednak jest obecnie nieaktywny i nigdy nie objął wszystkich kursów przewoźnika.

– Dwa razy do roku prowadzimy badania poziomu zadowolenia i wiemy z nich, że nasi pasażerowie oczekiwali takiej usługi – mówił Janusz Malinowski, wiceprezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Podkreślał, że serwis, który można znaleźć pod adresem infoportal.lka.lodzkie.pl, będzie przydatny zwłaszcza dla pasażerów oczekujących na mniejszych przystankach. – Idzie zima, pasażer stoi na peronie, a pociąg nie przyjeżdża. Na przystanku nie ma ani informacji głosowej, ani wizualnej, ale teraz będzie mógł on sprawdzić przez internet, kiedy pociąg rzeczywiście przyjedzie – opisywał.

Przewoźnik gotowy jest dostosowywać się do oczekiwań pasażerów

Podkreślał przy tym, że ŁKA pozostaje najpunktualniejszym przewoźnikiem na sieci PKP PLK, a opóźnienia powstają rzadko i na ogół wynikają z przyczyn niezależnych od łódzkiej spółki. Kiedy jednak powstaną, pasażer ma w miarę możliwości szybko dowiedzieć się o skali utrudnień. Do informacji z modułu GPS mają być więc dołączane komentarze z dodatkowymi danymi, które będą już wprowadzane ręcznie.

Pozycję poszczególnych pociągów można sprawdzić na mapie. Punktualność kursów oznaczona jest także w wyszukiwarce rozkładowej, za pomocą której będzie można kupić bilet na przejazd (przenosi ona kupującego do sklepu własnego ŁKA). Platforma powstała przy współpracy z firmą Aksel i wciąż znajduje się w fazie rozwojowej. Przewoźnik zapewnia więc, że czeka na opinie o jej działaniu i będzie na bieżąco wprowadzał ewentualne modyfikacje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS