szukaj
Śledź nas:

ŁKA uruchomi przyspieszone autobusy zastępcze do Sieradza

| Kasper Fiszer 04.06.2018 15

ŁKA uruchomi przyspieszone autobusy zastępcze do Sieradza
Pociąg ŁKA w Sieradzufot. Kasper Fiszer
Łódzka Kolej Aglomeracyjna informuje, że czas przejazdu z Łodzi do Sieradza autobusem komunikacji zastępczej zwiększy się jedynie o siedem minut. Przewoźnik podkreśla, że PKP PLK starały się zminimalizować skutki robót na linii nr 14, lecz mimo to utrudnienia będą znaczące – większość kursów na części trasy zostanie zastąpiona autobusami. Zmiany wejdą w życie 10 czerwca.
10 czerwca rozpocznie się zasadnicza faza robót na linii nr 14 pomiędzy Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą. Jak opisywaliśmy już na naszych łamach, prace spowodują bardzo duże zmiany w rozkładzie jazdy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Podobnie jak podczas zakończonego w miniony wtorek etapu przygotowawczego, regionalny przewoźnik uruchomi bezprzesiadkowe połączenia kolejowe tylko w godzinach szczytu komunikacyjnego (rano do Łodzi i popołudniu do Sieradza).

Linia nr 14 nadal będzie objazdem dla modernizowanej E20

W pozostałych porach doby pociągi spółki dojadą tylko do Łasku, gdzie trzeba będzie przesiąść się do autobusu zastępczego w kierunku Sieradza. Jednym ze sposobów na zmniejszenie skali utrudnień ma być uruchomienie autobusów przyspieszonych. – Kursy zwykłe zatrzymywać się będą na wszystkich przystankach komunikacji zastępczej. Kursy przyspieszone przystaną tylko na wybranych, co sprawi, że czas przejazdu w tym wariancie wydłuży się tylko o 7 minut – mówi Marta Markowska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Nasza rozmówczyni podkreśla, że zarządca infrastruktury – PKP Polskie Linie Kolejowe – bardzo starał się zminimalizować skutki prowadzonych robót. Wskazała także, że jedną z przyczyn niewielkiej liczby zachowanych kursów jest niski priorytet dla pociągów regionalnych, jaki konstrukturzy muszą zastosować podczas układania rozkładu jazdy (problem ten ŁKA poruszała niedawno podczas konferencji „Konsument na rynku kolejowych przewozów pasażerskich”). Innym z powodów konieczności wprowadzenia komunikacji zastępczej na tak dużą skalę jest zwiększona liczba pociągów towarowych i duża międzywojewódzkich pasażerskich. – W czasie trwania prac modernizacyjnych na linii nr 3 odcinek linii nr 14 stanowi dla niej trasę objazdową – przypomina rzecznik ŁKA.

Najwięcej pasażerów dojeżdża pociągiem do Pabianic

– Na odcinku Łódź – Pabianice, gdzie występuje największe natężenie ruchu pasażerów, zwiększona została liczba uruchamianych pociągów – wskazuje przedstawicielka łódzkiego przewoźnika. Dodaje także, że pasażerowie ŁKA uzyskają możliwość podróżowania pociągiem IC „Asnyk” (którego pełna relacja to Warszawa – Wrocław).

Łódzka Kolej Aglomeracyjna podsumowała także pierwszy trudny dla pasażerów etap remontu, kiedy mocno ograniczona była przepustowość odcinka Pabianice – Łask. – W okresie od 20 do 29 maja 26 pociągów ŁKA zostało na tym odcinku zastąpionych autobusową komunikacją zastępczą. Przewóz pasażerów autobusami na zlecenie ŁKA realizował PKS Sieradz. Za połączenia w godzinach szczytu o najwyższej frekwencji pasażerów uruchamianych było jednocześnie do trzech autobusów. Do naszej spółki nie trafiły żadne skargi na organizację przejazdu. Współpraca z przewoźnikiem autobusowym odbywała się bez problemów – relacjonuje Marta Markowska.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2018
NUMER 11/2018
W numerze: Rozmowy z R. Masiulisem (minister transportu Litwy), K. Zgorzelskim (Przewozy Regionalne), Ł. Frankiem (ZIKiT) • Polska zmierza ku elektromobilności • Spółka celowa wybuduje Centralny Port Komunikacyjny • Polska może być poważnym hubem logistycznym Europy • Grupa PKP na InnoTrans: jedność i otwarcie na świat • Dlaczego opłata dworcowa • Wien Hauptbahnhof – tak kolej tworzy miasto.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS