NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

ŁKA: Honorowanie biletów MPK przynosi efekty

| Roman Czubiński 05.04.2017 104

ŁKA: Honorowanie biletów MPK przynosi efekty
ŁKA: Honorowanie biletów MPK przynosi efektyfot. ŁKA
Nawet o blisko 60% wzrosła w pierwszych dniach kwietnia liczba pasażerów wsiadających do pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej na poszczególnych stacjach w granicach Łodzi. Przedstawiciele przewoźnika oraz łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu łączą ten fakt z wprowadzeniem od ostatniej niedzieli wzajemnego honorowania biletów ŁKA oraz lokalnego transportu zbiorowego. Na wynik z pewnością wpłynęła jednak także możliwość darmowego podróżowania przez trzy ostatnie dni, więc z oceną rzeczywistej skali zainteresowania pasażerów będzie trzeba poczekać.
– Połączenie oferty ŁKA i MPK było korzystne dla podróżnych. Odkąd ŁKA stała się integralnym elementem łódzkiego transportu zbiorowego, odnotowano wzrost liczby wsiadających do pociągów pasażerów na wszystkich stacjach i przystankach w granicach Łodzi – informuje wicedyrektor Zarządu Dróg i Transportu Michał Chylak.

Andrzejów i Radogoszcz w czołówce

W istocie, na wszystkich łódzkich punktach handlowych elektroniczne systemy zliczania pasażerów odnotowały wzrost ich liczby, jego skala była jednak bardzo różna. Na przystanku Łódź Marysin i stacji Łódź Żabieniec było to odpowiedni 2,56% i 2,57%. Na przeciwnym biegunie znalazły się przystanki Łódź Andrzejów (59,65%) i Łódź Radogoszcz Zachód (37,5%). Zwiększyła się też wymiana pasażerów na przystanku Łódź Stoki (29,79%), stacji Łódź Chojny (27,27%), Łódź Fabryczna (26,33%) i przystanku Łódź Arturówek (21,62%). Tylko nieco mniejszy był wzrost zainteresowania w przypadku stacji Łódź Widzew (22,94%), Lublinek (21,43%), przystanków: Łódź Dąbrowa, Pabianicka i Niciarniana (odpowiednio: 15,82%, 18,64% i 17,74%).

Ogólna prawidłowość wskazuje więc na to, że z nowej oferty najchętniej skorzystali mieszkańcy tych obszarów Łodzi, które są położone najdalej od centrum i stosunkowo najsłabiej skomunikowane. – ŁKA zapewnia stosunkowo szybki transport z obszarów peryferyjnych, z osiedli, które stanowią „sypialnię” Łodzi, do jej centrum. Mieszkańcy tych obszarów skracają sobie zatem drogę, wsiadając do pociągów – tłumaczy to wicedyrektor ZDiT. Jak przyznaje, wzrost zainteresowania pociągami może być częściowo wywołany możliwością darmowej jazdy przez pierwsze trzy dni obowiązywania nowego układu linii, bardziej miarodajne będą więc wyniki z kolejnych dni.

Na razie „kasuje” konduktor

Niektórym pasażerom problem może sprawiać sposób walidacji biletu. Docelowo wszystkie pociągi ŁKA zostaną wyposażone w kasowniki, dopóki jednak się tak nie stanie, po wejściu do pociągu z biletem krótkookresowym należy udać się do konduktora, który wypisze na nim odpowiednie dane. Można znaleźć go na początku składu. Jeśli natomiast pasażer ma bilet skasowany już w autobusie lub tramwaju, z którego się przesiadł, nie trzeba podejmować żadnych dodatkowych kroków aż do upływu określonego na bilecie czasu od skasowania.

Jak pisaliśmy niedawno, toczą się rozmowy na temat wprowadzenia na podobnych zasadach honorowania biletów miejskich w pociągach PolRegio. Jeśli nie pojawią się niespodziewane przeszkody, drugi kolejowy przewoźnik regionalny dołączy do zintegrowanej oferty jeszcze wiosną tego roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Łódź (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS