Łódzka Kolej Aglomeracyjna liczy, że uda jej się porozumieć z Przewozami Regionalnymi do 1 marca, kiedy wejdzie w życie nowa umowa regulująca zasady współpracy pomiędzy spółkami. Mogłaby ona przewidywać szerszy zakres honorowania biletów. Łódzka spółka proponuje, by w jej pociągach uznawane były m.in. bilety dla seniorów czy miesięczne na pociągi iR.
Jak informowaliśmy wczoraj,
Przewozy Regionalne (Polregio) chcą zaproponować Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej rozszerzenie zakresu wzajemnego honorowania biletów. Ogólnopolski przewoźnik proponuje, by w pociągach ŁKA ważne były zarówno bilety wydane w kasie, jak i w terminalu mobilnym konduktora PR. Obecnie łódzka spółka akceptuje bowiem, z pewnymi wyjątkami, wyłącznie bilety wydane w kasach.
ŁKA chce wspólnych zniżek dla seniorów i biletów okresowychO zmianę dotychczasowych
zawiłych regulacji zabiega jednak także ŁKA. Przewoźnik wskazuje, że na razie rozmowy w tej sprawie nie przebiegały pomyślnie, bo wprowadzeniu ułatwień dla podróżnych sprzeciwiały się PR. – W związku z wycofaniem oferty RegioKarta Senior i zastąpieniem jej ofertą pozataryfową Regio Senior Łódzka Kolej Aglomeracyjna zaproponowała 9 listopada zeszłego roku włączenie nowej oferty do wzajemnego honorowania. Przewozy Regionalne odpowiedziały nam odmownie – mówi Marta Markowska, rzecznik prasowy ŁKA.
Przedstawicielka łódzkiej spółki wskazuje jeszcze jeden przykład nieudanej na razie próby poprawy oferty dla podróżujących pociągami obu przewoźników. – 1 grudnia zaproponowaliśmy natomiast objęcie honorowaniem biletów okresowych wydanych na pociągi iR w pociągach kategorii ŁKA Sprinter – opisuje. – Inicjatywa ta wynikała z uzupełniającego (weekendowego) charakteru połączeń ŁKA i ograniczonej w dni wolne oferty pociągów iR Łódź – Warszawa. Propozycja nie spotkała się z zainteresowaniem ze strony Przewozów Regionalnych – stwierdza.
Półtora miesiąca na dalsze negocjacjeMarta Markowska twierdzi też, że kształt obecnego porozumienia, które obie strony uznają dziś za niezadowalające, jest w dużej mierze zgodny z propozycją złożoną trzy lata temu przez PR. – Umowa o wzajemnym świadczeniu kolejowych usług przewozowych została zawarta w czerwcu 2014 r. i na brzmienie jej zapisów dominujący wpływ miały Przewozy Regionalne. ŁKA jako przewoźnik wchodzący na rynek musiała dostosować się do wskazanych warunków – tłumaczy.
ŁKA informuje, że mimo dotychczasowych niepowodzeń chce zaproponować Przewozom Regionalnym kolejne korzystne dla podróżnych rozwiązania, które mogłyby wejść w życie w marcu. Wtedy ma bowiem zacząć obowiązywać nowa umowa o wzajemnym świadczeniu usług kolejowych. – W chwili obecnej Łódzka Kolej Aglomeracyjna oczekuje na propozycję umowy ze strony Przewozów Regionalnych – powiedziała nam Marta Markowska.