NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Litania uwag do opóźnionej modernizacji stacji Leszno. Ministerstwo odpowiada

| Michał Szymajda 06.06.2018 36

Litania uwag do opóźnionej modernizacji stacji Leszno. Ministerstwo odpowiada
Fot. Luca Salieri
Z końcem marca Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK, przyznał, że modernizacja magistrali kolejowej E59 w rejonie Leszna nie jest prowadzona zgodnie z pierwotnym harmonogramem. Odbija się to mocno na opóźnieniach pociągów i dostępności stacji Leszno.
Jak zauważa poseł Adam Szłapka, od początku 2018 roku praktycznie nie było dnia bez dużych opóźnień pociągów, gdy tymczasem podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Andrzej Bittel, przekazał, że „pozostawienie toru nr 2 przy peronie nr 1 dla ruchu przelotowego nie powoduje opóźnień w ruchu pociągów”. Szłapka sygnalizuje, że firma Torpol, odpowiedzialna za modernizację leszczyńskiej stacji, w sposób naganny składuje "zabytkową" wiatę z 1905 roku, którą zdemontowano z peronu 2. Prowadzi to do jej degradacji, a przecież miała być ponownie wykorzystana.

Poseł pyta głównie o konsekwencje, jakie poniosły osoby sprawujące nadzór nad inwestycją oraz o to, czy dojdzie do opóźnienia w jej realizacji. Pyta o to, kiedy kluczowy dla prowadzenia ruchu pociągów peron 2 leszczyńskiej stacji zostanie oddany do użytku.

Zmiana inżyniera przyniosła poprawienie jakości i terminowości prac

Ministerstwo Infrastruktury szczegółowo opisało zmiany, do jakich doszło w związku z osobami nadzorującymi inwestycję.

– Podczas realizacji prac wystąpiły problemy z wykonywaniem usług po stronie BBF. PKP PLK na bieżąco monitorowała pracę zespołu nadzorującego, a w przypadku wykrycia nieprawidłowości stosowała pisemne upomnienia z żądaniami ich usunięcia. Ostatecznie PLK wystąpiła do inżyniera z żądaniem dokonania zmian na stanowiskach: inżyniera projektu, inżyniera rezydenta kontraktu oraz inspektorów nadzoru. BBF dokonała zmian na tych stanowiskach, obecnie obserwuje się poprawę jakości zespołu nadzorującego inwestycję, a wykonawca w dalszym ciągu usprawnia pracę swojego zespołu.

W kwestii wiaty MI zaznacza, że obiekt z 1905 roku nie jest zabytkowy, a wiata składowana jest poprawnie (czemu przeczą przekazane „RK” liczne zdjęcia). – Ponowny montaż wiaty jest planowany przy ul. Towarowej w miejscu projektowanego wyjścia z przejścia podziemnego w kierunku wschodnim po zakończeniu prac w tym zakresie, tj. w II połowie 2019 r. – informuje ministerstwo.

"Opóźnienie nie z winy inwestora i wykonawcy"

Ministerstwo dodaje, że opóźnienia w modernizacji stacji Leszno nie wynikają z winy ani PLK, ani Torpolu. Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MI pisze, że za 3,5-miesięczne opóźnienie w realizacji inwestycji odpowiadają zmiany w projekcie, które dokonano na wniosek miasta Leszno.

– Na wniosek władz miasta Leszna w celu poprawy funkcjonalności stacji Leszno, została podjęta decyzja o wydłużeniu przejścia dla pasażerów pod torami nr 3 i 5 w kierunku wschodnim (…). Spowodowało to również konieczność przeprojektowania kanalizacji sanitarnej – napisał minister i wspomniał o tym, że opóźnienia spowodowane są też nieudanymi próbami wpisania ponad 113-letniej wiaty na listę obiektów zabytkowych.

– Zgodnie z deklaracją PKP PLK pozostawienie jednego toru na stacji w Lesznie nie było i nadal nie jest bezpośrednią przyczyną opóźnień w ruchu pociągów występujących na linii kolejowej nr 271, gdyż rozkład jazdy został opracowany z uwzględnieniem zamknięcia stacyjnego. Niemniej występujące przypadki nieplanowych opóźnień pociągów tranzytowych destabilizują niekiedy rozkład jazdy i wymuszają oczekiwanie na wolną krawędź peronową. Po oddaniu drugiej krawędzi peronowej, które planowane jest w III kw. 2018 r., sytuacja powinna ulec poprawie – dodał minister Bittel.

Pociągi regionalne musiały być odwołane

Poseł Szłapka przypomniał, że pozostawienie jedynie 10 pociągów regionalnych pomiędzy Poznaniem a Lesznem źle wpływa na komunikację między miastami. Zdaniem ministerstwa ograniczenia są konieczne, aby dalekobieżne pociągi, w wypadku opóźnień, miały czas na ich nadrobienie i nie blokowały linii z ograniczoną przepustowością.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS