W marcu rozpoczęły się – dość tajemnicze – testy spalinowego zespołu trakcyjnego Alstom Corradia Lint w Polsce. Jak udało nam się dowiedzieć, nowe pociągi mają jeździć do Szczecina.
Pociąg został zauważony przez naszych Czytelników pod koniec marca – najpierw w Żmigrodzie, potem w Warszawie. Szybko udało się ustalić, że to pojazd z rodziny Alstom Corradia Lint – dokładnie dwuczłonowy Lint41. Malatura pojazdu wskazywała na przynależność do DB Regio – spółki córki Deutsche Bahn. Alstom potwierdził jedynie, że na torze w Żmigrodzie prowadzone były testy pojazdu, ale nie podał, w jakim celu były prowadzone.
Odpowiedź udało nam się – po długim oczekiwaniu – uzyskać z niemieckiej spółki. – Ten skład to pociąg Alstomu, który ma kursować miedzy innymi na linii RE4 na trasie Lubeka – Szczecin. W Warszawie pociąg znalazł się celem zdobycia dopuszczenia do ruchu w Polsce – poinformowała nas Stefanie Dobbert z działu prasowego Deutsche Bahn. Pasażerowie tych połączeń mogą zatem wkrótce liczyć na nowoczesne pociągi.
Sprawa jest o tyle ciekawa, że producent dotąd nie startował w przetargach na dostawy pojazdów spalinowych, które zwykle zamawiane są w 1-2 egzemplarzach przez urzędy marszałkowskie w ramach wykorzystywania rezerwy celowej. Czy uzyskanie dopuszczenia przez pojazd dla DB Regio coś zmieni? Wygląda na to, że nie. Tymczasem w 2015 roku polska fabryka Alstomu wyprodukuje 85 pudeł pociągów Lint – wyłącznie na eksport.