NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Linia 209: Możliwe przywrócenie przejezdności do Kowalewa Pom.

| Kasper Fiszer 25.05.2018 43

Linia 209: Możliwe przywrócenie przejezdności do Kowalewa Pom.
Dworzec Mlewiec pomiędzy Chełmżą a Kowalewem Pomorskimfot. Kasper Fiszer
Pomimo kilkukrotnych kradzieży elementów infrastruktury PKP PLK jest w stanie odtworzyć przejezdność na 20-kilometrowym odcinku linii nr 209 pomiędzy Kowalewem Pomorskim a Chełmżą. Na razie jednak nie ma przewoźników chętnych do obsługi tej kujawsko-pomorskiej trasy. Dalszy odcinek ciągu – w kierunku Brodnicy – został niedawno rozebrany.
Przyszłość istniejącego, ale nieeksploatowanego odcinka linii nr 209 Brodnica – Bydgoszcz Wschód wydaje się niepewna. Po decyzji o likwidacji, a następnie po rozpoczęciu procedury fizycznej rozbiórki początkowego odcinka trasy pomiędzy Brodnicą a Kowalewem Pomorskim dalsze decyzje dotyczyć będą 20-kilometrowego fragmentu pomiędzy Kowalewem Pomorskim a Chełmżą. Ruch pasażerski zlikwidowano tam w 1999 r., od kilku lat trasa pozostaje nieprzejezdna.

PLK jest w stanie przygotować tor do realizacji połączeń

– Linia kolejowa nr 209 z Kowalewa Pomorskiego do Bydgoszczy-Wschodu jest [nadal] zarządzana przez PKP Polskie Linie Kolejowe – mówi Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP PLK. – Z powodu braku zainteresowania przewoźników uruchomieniem po niej pociągów na odcinku od Kowalewa Pomorskiego do Chełmży ma ona status nieczynnej – dodaje (z Chełmży w kierunku Bydgoszczy kursują regilarne pociągi pasażerskie). Jak zapewnia, wciąż możliwa jest jednak jej ponowna eksploatacja.

– Jeśli przewoźnicy zgłoszą chęć wykorzystania linii, wtedy zarządca infrastruktury jest w stanie przygotować ją do realizowania połączeń – usłyszeliśmy od przedstawiciela PKP PLK. Ostatnim pociągiem pasażerskim korzystającym z tego odcinka był turystyczny kurs „Wokół Doliny Drwęcy” uruchomiony w 2010 r. przez Stowarzyszenie Sympatyków Pojazdów Szynowych z Warszawy. Był on zestawiony z lokomotywy serii SM42 i czterosekcyjnego zestawu piętrowych wagonów Bhp.

W tym roku SOK nie odnotowała kradzieży

Od tamtego czasu kilkakrotnie doszło do kradzieży elementów infrastruktury. – Jedno zdarzenie miało miejsce w 2014 r., dwa – w 2016 r. Wszystkie sprawy zostały zgłoszone odpowiednim służbom – zapewnia Karol Jakubowski. Zaznacza przy tym, że Straż Ochrony Kolei nie odnotowała podobnych przypadków w roku bieżącym.

Odcinek torów z Kowalewa Pomorskiego do Chełmży otwarto w 1894 r. Do momentu zawieszenia ruchu pasażerskiego pociągi kursowały zarówno w kierunku Chełmży, jak i Brodnicy. Przed kilkoma laty szlak w kierunku Brodnicy przez Golub-Dobrzyń planowano wykorzystać do stworzenia kujawsko-pomorskiej kolei turystycznej. Samorząd województwa sprowadził nawet tabor, który miał obsługiwać odrestaurowaną trasę. Do realizacji tej śmiałej koncepcji jednak nie doszło, a wprowadzenie jej w życie dziś jest już niemożliwe ze względu na dokonaną rozbiórkę torów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Linia 209 (4)
(268)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

Linia 209 (4)
(268)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5