NUMER 04/2018
NUMER 04/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Czy grozi nam pustka za nastawnikiem?
szukaj
Śledź nas:

Lille: Podmiejski tramwaj, który przetrwał

| kf, Transport-Publiczny.pl 24.05.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
2015-05-24 17:37:00 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Widzicie te rzędy pięknych, dużych drzew? Tym właśnie się różni kraj cywilizowany od kraju kolonialnego.
U nas zaraz by wszelkiej maści urzędnicy, samorządowcy, specjaliści, "pracownicy zieleni miejskiej", działacze społeczni, prezesi, dyrektorzy, referenci i inne jednostki poświęcające się za ciężką kasę dla dobra ludzkości - no, słowem, ludzie władzy - wydaliby szybką i "odważną" decyzję administracyjną że wszystko należy wyciąć w pień i zaasfaltować! Bo drzewa zagrażają "ludziom i samochodom"! Wyciąć wszystko bo za blisko drogi/torów, bo, panie, przepisy, bo zasłaniają widoczność. Wyciąć i postawić wysokie na 6 metrów getto akustyczne. Tak PO POlsku.
2015-05-24 18:15:08 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Nie przesadzaj. Francja ma o wiele więcej autostrat niż POlska. Paryż podobnie jak Berlin ma obwodnicę autostratową 360 stopni. Jakieś POlskie miasto taką ma? No bez żartów.
2015-05-24 20:09:28 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
@ szczurze
We Wrocławiu mamy przykłady ulicy Hallera, czy Powstańców Śląskich gdzie tramwaj sunie sobie między jezdniami obok ścieżki rowerowej i chodnika. Są też odcinki, gdzie tramwaj sunie sobie wzdłuż parku. Problem polega na tym, że tak projektowali i budowali Niemcy. Większość nowych inwestycji po 1945 roku to betonowe pustynie, bez choćby kępki zieleni. Na szczęście ostatnio zaczyna się to zmieniać i powstają nowe nasadzenia wzdłuż dróg i linii tramwajowych.
2015-05-24 21:56:39 Autor: anty-aron
---.dynamic.gprs.plus.pl
Najbardziej zastanawiające jest to, że są w tym kraju ludzie którzy płacą ciężkie pieniądze za podróżowanie arono-busem do takiej Francji czy innych zachodnich krajów.

Niestety takie absurdy spotkałem też i w mojej rodzinie, gdy koleś jechał do pracy do JuKeja.... busem ponad 40 godzin!!!!! i zapłacił za to prawie 5 stówek. Mi się to w głowie nie mieści jak można być takim sadomasochistą!
2015-05-25 06:53:35 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Jeżeli ktoś nie zna angielskiego a bus dowozi go spod domu w POlsce pod dom w UK to niby czym ma jechać?
2015-05-25 09:05:12 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Betonowe pustynie, owszem. Ale na ogół tylko u nas. Pamiętam w jakim byłem szoku, kiedy we Francji zobaczyłem rano beczkowóz, który podjeżdżał do każdego drzewa w celu podlania. Zaznaczam: drzewa, a nie kikuta pozbawionego gałęzi albo drzewka miniaturki, jakie są modne u nas.
2015-05-25 09:12:21 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
aron

Francja ma autostrady, tylko że w mieście takie autostrady czy ekspresówki są dobrze zakamuflowane. I często nie jest to getto akustyczne. Jest porządna, gęsta, wysoka ściana zieleni (choinki, drzewa liściaste, krzewy) - nie do pomyślenia dla naszych światłych "samorządowców". A poza tym u nich autostrady nie oznaczają jednocześnie likwidacji i marginalizacji kolei, o jakiej możemy tylko pomarzyć. Taki np. pociąg regionalny na południu Francji (Genewa-Lyon) składa się z dwóch poczwórnych jednostek - i co najdziwniejsze, jest zapełniony. Pomimo miłości do motoryzacji.
2015-05-25 15:54:52 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ szczur - ale ściana zieleni rośnie ci parę lat, to jak jest nowa autostrada to ludzie mają żyć w hałasie?

Francja ma więcej samochodów w przeliczeniu na mieszkańca niż POlska.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 04/2018
NUMER 04/2018
Lata zaniedbań w szkolnictwie kolejowym i niskie płace na kolei sprawiły, że do pracy w naszej branży niewielu się garnęło. Teraz kolej musi konkurować o młodych ludzi, a nie będzie to zadaniem łatwym. O tym piszemy w aktualnym raporcie. Oprócz tego w numerze: Rozmowy z D. Blocherem (Budimex), J. Krupińskim i A. Śliwińskim (Strabag), podsumowanie przewozów intermodalnych w 2017 roku oraz rynku tramwajowego w tym samym okresie. Polecamy obszerny artykuł Jana Raczyńskiego na temat Kolei Dużych Prędkości w ujęciu międzynarodowym.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS