NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

Lepsze surfowanie w pociągach. Siemens ma na to patent

| inf. prasowa 27.07.2017 6

Lepsze surfowanie w pociągach. Siemens ma na to patent
Fot. Panthermedia
Lepsze surfowanie w pociągach. Siemens ma na to patent
Lepsze surfowanie w pociągach. Siemens ma na to patent
Surfowanie po internecie podczas podróży pociągiem często wymaga cierpliwości. W zależności od dostawcy internetu, nawet w pociągach ekspresowych skuteczność łączności internetowej podczas wyświetlania i przeglądania stron internetowych waha się między 41 a 65%. Jednym z powodów tak słabego wyniku są okna, które chronią przed nadmiernym nasłonecznieniem i temperaturą, ale również skutecznie blokują sygnał radiowy.
Dzieje się tak dlatego, że dla ochrony przed energią cieplną, konieczne jest odbijanie fal elektromagnetycznych w tym również tych w zakresie wykorzystywanym przez człowieka. W rezultacie wagon pociągu zachowuje się jak klatka Faradaya. W pociągach dużych prędkości efekt odbicia sięga 99,9%. Naukowcy z Siemens Corporate Technology w Wiedniu rozwiązali problem dzięki specjalnej selektywnej powłoce na oknach.

– Szyby okienne powlekane są specjalną przezroczystą warstwą na bazie tlenku metalu. Metaliczna powłoka na oknie zostaje utleniona w wyznaczonych miejscach za pomocą lasera. To pozwala sygnałowi radiowemu o określonej częstotliwości przechodzić przez barierę bez zniekształceń, podczas gdy sygnał radiowy o innych częstotliwościach jest tłumiony. Odbiór takiego określonego sygnału dla urządzeń mobilnych w tych pociągach jest znacznie lepszy, przy czym ochrona przed temperaturą i promieniowaniem jest tylko nieznacznie zmniejszona – mówi Lukas Mayer z działu R&D Siemens Corporate Technology w Wiedniu.

Rozwiązanie Siemensa zostało przetestowane w pociągach Austriackich Linii Kolejowych (ÖBB) wyposażonych w specjalne okna. Dzięki temu udało się uzyskać siłę sygnału 50-krotnie mocniejszą w porównaniu do innych istniejących rozwiązań. Czas dobrego dostępu do sygnału 4G powiększył się o 33%.

Nowe powłoki na okna charakteryzują się niskim tłumieniem w szerokim zakresie częstotliwości, od 700 MHz do 3,5 GHz, co oznacza, że okna są odpowiednie nie tylko dla obecnie używanych pasm, lecz również do standardów przyszłości. Instalacja okien nie jest kosztowna, ponieważ nie wymaga żadnych dodatkowych elementów lub podzespołów ani specjalnie przeszkolonego personelu. Okna można wstawić praktycznie do każdego istniejącego wagonu w dowolnym czasie.

Testy wykazały, że szyby wciąż zachowują swoje parametry redukujące temperaturę i nie ograniczają w żaden sposób widoczności, zarówno w dzień jak i w nocy. Dzięki innowacyjnym powłokom okno może, w niektórych przypadkach, uzyskać zwiększoną wydajność energetyczną, co przekłada się na większy komfort dla pasażerów.

Innowacyjne okna zostaną po raz pierwszy zainstalowane w pociągach ekspresowych Rhein-Ruhr-Express (RRX), które wejdą do eksploatacji w Niemczech w drugiej połowie 2018 r.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska i świat (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska i świat (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS