Zgodnie z decyzją Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego do końca roku mają być usunięte nieprawidłowości na wyremontowanym dworcu w Tarnowie. Zastrzeżenia budzi łatwopalny materiał zastosowany na schodach oraz posadzkach na antresolach. PKP SA ogłosiły już przetarg na wymianę posadzek.
Tarnowski dworzec remontowano w latach 2007-2010. Straż Pożarna od początku miała szereg zastrzeżeń do odnowionego budynku. Stwierdzono m.in. niezgodność wykonania obiektu budowlanego z projektem budowlanym ze względu na nieodpowiednią odporność ogniową stropów, zastosowanie zabronionych materiałów oraz inne braki w ochronie przeciwpożarowej (np. brak czujek dymu w holu głównym).
Na przestrzeni lat odbywały się wymiana pism i kontrole inspektorów budowlanych. Część nieprawidłowości usunięto. Dyskusję wywoływało zwłaszcza zastosowanie na schodach i posadzkach antresoli paneli z kompozytu drewno-PCV, które zdaniem strażaków są łatwo zapalne i intensywnie dymiące. Inwestor, jak i wykonawca przekonywali, że materiał ten zabezpieczone farbami ognioodpornymi. Ostatecznie jednak projektant przyznał, że zastosowane panele nie spełniają warunków bezpieczeństwa pożarowego.
Na antresolach i spocznikach schodów zaproponowano wymianę paneli na płytki ceramiczne. Na schodach natomiast zastosowany ma być beton zbrojony w masie włóknami szklanymi. Rozwiązanie to uzyskało zgodę konserwatora zabytków. Nadzór Budowlany wyznaczył termin na usunięcie nieprawidłowości do końca tego roku.
PKP SA ogłosiły właśnie przetarg na wymianę posadzek. Termin składania ofert mija 28 sierpnia br., a jedynym kryterium jest cena. Prace mają być wykonane w ciągu 60 dni od przekazania placu budowy.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.