NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

KZN Bieżanów z Godłem Teraz Polska

| inf. pras. 30.05.2016 15

KZN Bieżanów z Godłem Teraz Polska
Fot. KZN Bieżanów
Innowacyjna technologia Switcher, Kolejowych Zakładów Nawierzchniowych „Bieżanów” została nagrodzona Godłem „Teraz Polska” w XXVI edycji Konkursu „Teraz Polska” w kategorii Przedsięwzięcia Innowacyjne.
– Główną ideą kategorii Przedsięwzięcia Innowacyjne jest wyłonienie i nagrodzenie najbardziej nowatorskich rozwiązań. W dobie dbania o rozwój innowacyjnej gospodarki, współpracę nauki i biznesu kategoria ta jest szczególnie ważna. Stała się ona poniekąd sposobem uhonorowania i promocji naukowców oraz inżynierów opracowujących innowacyjne rozwiązania technologiczne, a także przedsiębiorstw, które wdrażają takie rozwiązania w praktyce – mówi Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, przypominając, że kategoria dotycząca innowacji funkcjonuje w ramach konkursu od niespełna dekady.

– Innowacje triumfujące w tym roku w Konkursie „Teraz Polska” to nowatorskie rozwiązania na skalę światową. Są one efektem współpracy pomiędzy światem nauki i biznesu – podsumowuje Michał Lipiński, Dyrektor Konkursu „Teraz Polska”.

– Wyróżnikiem naszej technologii jest kompleksowe podejście do całego procesu produkcji, logistyki i zabudowy rozjazdów kolejowych. Dzięki Switcherowi jesteśmy w stanie radykalnie podnieść jakość początkową, przyspieszyć proces zabudowy i ograniczyć koszty związane z tymi kluczowymi elementami infrastruktury kolejowej – stwierdził po uzyskaniu informacji o sukcesie Ryszard Leszczyński, prezes KZN „Bieżanów”. – W kontekście konkursu „Teraz Polska” szalenie istotnym jest, że mamy do czynienia z na wskroś polskim pomysłem, stworzonym przez polskich inżynierów. Fazę projektowania, wytwarzania i wdrażania nadzorowało nasze Biuro Badawczo-Rozwojowe, natomiast za badania prototypowych wagonów i urządzeń odpowiadał Instytut Kolejnictwa z Warszawy. Ważnym jest też wkład finansowy Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, który pokrył blisko połowę kosztów budowy i badań technologii. Switcher jest więc dowodem, że także na kolei polska myśl techniczna jest w stanie generować wartościowe w skali globalnej innowacje – podkreślał szef KZN.

Trzonem nagrodzonej w konkursie „Teraz Polska” technologii Switcher jest innowacyjny pojazd szynowy o długości 27,5 m, zintegrowany z dźwigami oraz modułami mocowania na platformach i usztywnienia rozjazdów podczas za- i rozładunku. Dźwigi dostosowane zostały do pracy w ograniczonej przestrzeni, dzięki czemu możliwy stał się rozładunek wagonu bez konieczności demontażu trakcji. Sterowane cyfrowo dźwigi umieszczone na końcach wagonu umożliwiają precyzyjny za- i rozładunek rozjazdu zarówno z wagonu wyposażonego w dźwig, jak i z wchodzącego w skład systemu wagonu bezdźwigowego, wykorzystywanego do transportu bloków rozjazdowych o największych gabarytach. Elastyczność rozwiązania pozwala na przewóz wszystkich typów rozjazdów, także tych o promieniu 1200 m.

Konkurs „Teraz Polska” ma charakter niekomercyjny. Jego zadaniem jest wyłonienie najlepszych produktów, usług, przedsięwzięć innowacyjnych i gmin. W tegorocznej 26. edycji Kapituła Konkursu nagrodziła Godłem „Teraz Polska” 15 produktów, 8 usług 2 przedsięwzięcia innowacyjne oraz 3 gminy.

Wręczenie statuetek odbędzie się 30 maja br. w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie podczas uroczystej Gali „Teraz Polska”.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

KZN Bieżanów (0)
(0)

Więcej z regionu:

Kraków (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej na temat:

KZN Bieżanów (0)
(0)

Wiecej z regionu:

Kraków (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS