NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

KZN Bieżanów: Nasza technologia broni się sama

| Rynek Kolejowy 21.03.2016 1

KZN Bieżanów: Nasza technologia broni się sama
fot. RK
Jeżeli faktycznie chcemy stworzyć „kolejową dolinę” potrzebujemy harmonii i synergii. Dlatego liczę, że program reindustrializacyjny będzie wspierał cały nasz sektor. Bez dobrej, nowoczesnej infrastruktury szynowej w długim horyzoncie czasowym nie będzie także perspektyw rozwojowych dla producentów nowoczesnych wagonów, tramwajów czy lokomotyw – tłumaczy w wywiadzie dla „Rynku Kolejowego” przyczyny powstania technologii Switcher Ryszard Leszczyński, prezes Kolejowych Zakładów Nawierzchniowych „Bieżanów”, lidera Grupy KZN Bieżanów.
Na swój jubileusz solidnie zaskoczyliście rynek, przedstawiając zamiast nowoczesnego rozjazdu, system, którego podstawą jest samowyładowczy wagon platforma…

Podczas targów Trako 2015, gdy odbywała się jego oficjalna premiera, niektórzy pytali nawet, czy nie zaczniemy produkować taboru kolejowego. Pomimo, że naszym podstawowym biznesem pozostaje nawierzchnia szynowa, to jednak jako nowoczesna firma, która wytycza nowe tendencje rozwoju branży i standardy kompleksowej obsługi naszych handlowych partnerów, musieliśmy wykonać taki właśnie krok. We współczesnej gospodarce nawet najlepszy produkt się nie obroni bez odpowiedniego wparcia i wartości dodanych. Naszą siłą i strategią realizowaną konsekwentnie od 10 lat jest kompleksowe podejście do klienta z segmentu nawierzchni szynowych. Do tej pory oferowaliśmy rozjazdy, elementy i podzespoły nawierzchniowe, takie jak szyny, czy podkłady i podrozjazdnice, usługi dostaw wspomnianych elementów just in time oraz, będące zwieńczeniem tego wszystkiego, specjalistyczne wykonawstwo zabudowy głowic rozjazdowych i układów torowych. Switcher jest doskonałym dopełnieniem wspomnianej całości. Dzięki integracji modułów transportowych, dźwigowych oraz zabezpieczających – mocowanie i usztywnienia – system spina produkcję, transport i zabudowę rozjazdu. Dzięki temu zachowujemy kontrolę nad produktem na etapie logistyki oraz prac na placu budowy, jednocześnie gwarantując najwyższą jakość, istotne skrócenie czasu zabudowy oraz zmniejszenie kosztów związanych z utrzymaniem liczonych w całym cyklu życia produktu (LCC).

Na targach Trako system był hitem. Czy przełożyło się to na zmówienia?

Zainteresowanie produktem jest znaczące. Jego oficjalną sprzedaż zaczniemy po zakończonej certyfikacji krajowej, prowadzonej według europejskich standardów TSI. Jak dobrze wiadomo nie jest to proces ani szybki ani automatyczny, więc musimy okazać jeszcze trochę cierpliwości. Na razie prowadzimy rozmowy handlowe, które wykazują, że zainteresowanie systemem jest istotne – w zależności od potrzeb zamawiający interesują się wagonami Switcher+ z modułami dźwigowymi, wagonami Switcher z długimi platformami lub ich różnymi kombinacjami.

To będą zamówienia z rynku krajowego czy z zagranicy?


Prowadzimy rozmowy z przedstawicielami krajowych i zagranicznych firm. Dziś ciężko jeszcze wyrokować, jaki będzie podział zamówień ze względu na ich pochodzenie. Najważniejsze, że plusy technologii dostrzeżone zostały przez zarządców sieci, firmy wykonawcze i producentów nawierzchni. Nasza technologia broni się sama. Kompleksowość – widoczna w zintegrowaniu modułu transportowego i dźwigowego; uniwersalność – czyli możliwość przewiezienia i rozładunku wszystkich rozjazdów do promienia R1200 włącznie (jak choćby wspomnianej wcześniej konstrukcji high speed naszego autorstwa Rz 60E1-1200-1:18,5); i racjonalna cena systemu Switcher – mniej więcej o 1/4 niższa niż wagonów o zbliżonych parametrach produkowanych na Zachodzie Europy – to wszystko daje nam znaczącą konkurencyjną przewagę.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kraków (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Kraków (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS