NUMER 01/2017
NUMER 01/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej przyszłości
szukaj
Śledź nas:

KW z jedną ofertą na wydzierżawienie pojazdów spalinowych

| Martyn Janduła 13.02.2017 59

KW z jedną ofertą na wydzierżawienie pojazdów spalinowych
Fot. Koleje Wielkopolskie
Koleje Wielkopolskie rozpisały przetarg na dzierżawę trzech pojazdów spalinowych. Umowa miałaby obowiązywać na trzy miesiące i dotyczy użyczenia jednego typu spalinowych zespołów trakcyjnych serii SA132 lub SA134 lub SA 139. Ofertę złożył tylko jeden producent taboru.
Pojazdy będą eksploatowane w celu świadczenia usług kolejowych przewozów pasażerskich. Zamawiający zaznaczył, że mają one być wolne od wad, nieobciążone prawami osób trzecich, sprawne technicznie. Dodatkowo w wymaganiach pojawił się zapis mówiący o tym, że pojazdy mają być kompatybilne i współpracujące między sobą w zakresie trakcji wielokrotnej, posiadać kompletne wyposażenie zgodne z dokumentacją techniczną pojazdu oraz mają być tej samej serii. Pojazdy muszą być dwuczłonowe.

Okres dzierżawy ustalono na 4 miesiące od daty wydania każdego z pojazdów. Składanie ofert trwało do 13 lutego, a jedyne kryterium stanowi najniższa cena. – To jest bardzo drobna rzecz, która ma być łącznikiem między projektem, który już kończymy, a nowym, który będziemy ogłaszać. To jest zabezpieczenie się na okres przejściowy – tłumaczy Włodzimierz Wilkanowicz, prezes zarządu Kolei Wielkopolskich.

Ofertę w przetargu złożyła wyłącznie bydgoska Pesa Rental z grupy Pesa. Oferta jednak nie mieści się w zakładanym budżecie Kolei Wielkopolskich, który wynosi 1,107 mln zł brutto. Oferta Pesy wynosi z kolei 1,181 mln zł brutto. Jest zatem wyższa o ok. 74 tys. zł. Teraz zarząd spółki będzie musiał podjąć decyzję o zaakceptowaniu bądź odrzuceniu oferty.

– Obecnie jeszcze realizujemy umowę na dzierżawę z opcją wykupu 4 pojazdów spalinowych. Umowa dla trzech pojazdów zakończy się w połowie lutego, a dla czwartego na początku marca. Z kolei, żeby nie brakowało nam pojazdów zanim rozstrzygniemy przetarg na zakup spalinowych pojazdów, musimy się wesprzeć takim rozwiązaniem dzierżawy – wyjaśnia Wilkanowicz. Pojazdy spalinowe obsługują przede wszystkim główną trasę bez sieci trakcyjnej – z Wolsztyna przez Poznań do Wągrowca.



tekst alternatywny
 Europejskie Forum Taborowe 2017
Warszawa, 15 marca 2017 r.


Weź udział w największej i najbardziej prestiżowej konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej, poświęconej rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. Co roku podejmowane są tematy planowanych zakupów w regionie, nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów szynowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. 

Dowiedz się więcej


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

wielkopolskie (359)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

wielkopolskie (359)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2017
NUMER 01/2017
Tematem numeru jest przyszłość kolei. Piszemy więc o najnowszych zdobyczach kolejowej techniki w Europie i Azji, a także o tym, czy przyszłością szybkiego transportu lądowego może być Hyperloop. W Raporcie opisujemy najnowsze programy, które mają przyczynić się do wzrostu innowacyjności polskiej kolei zwłaszcza w obszarze taboru kolejowego. Skoro mowa o taborze - dokładnie opisujemy najnowszą konwersję popularnego w Polsce ezt EN57, którą wykonuje poznański FPS, piszemy też o najnowszych zakupach w Małopolsce, gdzie właśnie dotarły pierwsze Impulsy z Newagu. W nowym numerze publikujemy też trzy ciekawe rozmowy - z panią prezes SKM Warszawa Krystyną Pękałą, z Piotrem Pawłowskim, prezesem Fundacji Integracja, a także z Ignacym Górą, prezesem Urzędu Transportu Kolejowego.

Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS