NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

KW z jedną ofertą na wydzierżawienie pojazdów spalinowych

| Martyn Janduła 13.02.2017 59

KW z jedną ofertą na wydzierżawienie pojazdów spalinowych
Fot. Koleje Wielkopolskie
Koleje Wielkopolskie rozpisały przetarg na dzierżawę trzech pojazdów spalinowych. Umowa miałaby obowiązywać na trzy miesiące i dotyczy użyczenia jednego typu spalinowych zespołów trakcyjnych serii SA132 lub SA134 lub SA 139. Ofertę złożył tylko jeden producent taboru.
Pojazdy będą eksploatowane w celu świadczenia usług kolejowych przewozów pasażerskich. Zamawiający zaznaczył, że mają one być wolne od wad, nieobciążone prawami osób trzecich, sprawne technicznie. Dodatkowo w wymaganiach pojawił się zapis mówiący o tym, że pojazdy mają być kompatybilne i współpracujące między sobą w zakresie trakcji wielokrotnej, posiadać kompletne wyposażenie zgodne z dokumentacją techniczną pojazdu oraz mają być tej samej serii. Pojazdy muszą być dwuczłonowe.

Okres dzierżawy ustalono na 4 miesiące od daty wydania każdego z pojazdów. Składanie ofert trwało do 13 lutego, a jedyne kryterium stanowi najniższa cena. – To jest bardzo drobna rzecz, która ma być łącznikiem między projektem, który już kończymy, a nowym, który będziemy ogłaszać. To jest zabezpieczenie się na okres przejściowy – tłumaczy Włodzimierz Wilkanowicz, prezes zarządu Kolei Wielkopolskich.

Ofertę w przetargu złożyła wyłącznie bydgoska Pesa Rental z grupy Pesa. Oferta jednak nie mieści się w zakładanym budżecie Kolei Wielkopolskich, który wynosi 1,107 mln zł brutto. Oferta Pesy wynosi z kolei 1,181 mln zł brutto. Jest zatem wyższa o ok. 74 tys. zł. Teraz zarząd spółki będzie musiał podjąć decyzję o zaakceptowaniu bądź odrzuceniu oferty.

– Obecnie jeszcze realizujemy umowę na dzierżawę z opcją wykupu 4 pojazdów spalinowych. Umowa dla trzech pojazdów zakończy się w połowie lutego, a dla czwartego na początku marca. Z kolei, żeby nie brakowało nam pojazdów zanim rozstrzygniemy przetarg na zakup spalinowych pojazdów, musimy się wesprzeć takim rozwiązaniem dzierżawy – wyjaśnia Wilkanowicz. Pojazdy spalinowe obsługują przede wszystkim główną trasę bez sieci trakcyjnej – z Wolsztyna przez Poznań do Wągrowca.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielkopolskie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS