Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kutno – Płock: Czy będzie kompleksowa modernizacja linii?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
04-08-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kutno – Płock: Czy będzie kompleksowa modernizacja linii?
fot. Kasper FiszerPrzystanek na linii 33. Fot. archiwalna (2006).
Zarządca infrastruktury przygotowuje koncepcję modernizacji linii nr 33 pomiędzy Kutnem a Płockiem. To inwestycja, której realizację rozważano już dekadę temu, ale do tej pory nie jest pewne, czy roboty rzeczywiście ruszą. Decyzje w tej sprawie będą podejmowane po wykonaniu wstępnej dokumentacji, która ma być gotowa w drugiej połowie przyszłego roku.

PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się wstępnie do kompleksowego remontu kolejnej linii wychodzącej z węzła kutnowskiego. Obecnie toczą się roboty na magistrali E20, wkrótce rozpoczną się również te dotyczące ciągu linii nr 16 i 15 w kierunku Łodzi. Zarządca infrastruktury potwierdził, że trwają już także prace nad modernizacją linii nr 33 Kutno – Brodnica na jej najważniejszym odcinku do Płocka.

Decyzji o realizacji prac na razie nie ma

– Jesteśmy na etapie przygotowania koncepcji inwestycji. Zakładamy dostosowanie linii nr 33 do wyższych parametrów – powiedział nam Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Spółka nie informuje na razie, jak duża miałaby być ostatecznie poprawa względem stanu obecnego. – Analiza zwiększenia prędkości będzie głównym kryterium rezultatów studium wykonalności (RSW) – zapewnia przy tym przedstawiciel PLK.

Zaznacza jednak, że ostateczna decyzja dotycząca podjęcia prac modernizacyjnych jeszcze nie zapadła. – Ponieważ inwestycja jest w fazie przygotowania, na obecnym etapie nie jesteśmy w stanie określić, czy i kiedy zostanie rozpoczęta realizacja robót dla tego projektu – tłumaczy Karol Jakubowski. – Wyniki inicjowanego RSW powinny być znane w drugim półroczu przyszłego roku – zapowiada.

Prędkość na linii ulega systematycznej poprawie

Kompleksowy remont ważnej przede wszystkim w ruchu towarowym linii płockiej jest odsuwany w czasie od lat. W 2008 r. PKP PLK zapowiedziały jego realizację jeszcze w ramach perspektywy budżetowej do roku 2013. Ostatecznie zarządca zdecydował się skupić roboty na najważniejszych ciągach o znaczeniu magistralnym i odłożył modernizację linii nr 33 w czasie. Zadanie to znalazło się później w Krajowym Programie Kolejowym, ale tylko jako jeden z projektów rezerwowych.

Równolegle PKP PLK podnosiło parametry trasy w ramach robót o znacząco mniejszym zakresie. W 2012 r. wykonano prace pomiedzy Łąckiem a Płockiem-Radziwiem, które pozwoliły na przywrócenie dopuszczalnej prędkości 100 km/h. W zeszłym roku podobny rezultat przyniósł remont toru pomiędzy Kutnem a Florkiem. Na przełomie kwietnia i maja tego roku roboty objęły 8-kilometrowy odcinek Florek – Strzelce Kujawskie. Również tam pociągi przyspieszyły do 100 km/h.

Wkrótce remont jednego z przystanków

W ramach modernizacji magistrali E20 przebudowany ma zostać natomiast leżący przy linii nr 33 jeszcze na terenie Kutna przystanek Azory. Ma tam powstać nowy peron wraz ze standardowymi elementami małej architektury przystankowej. Ostatecznie nie zdecydowano się natomiast na rozważaną zmianę przystanku na Kutno-Azory.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pociągi do Płocka pojadą szybciej

Infrastruktura

Pociągi do Płocka pojadą szybciej

Kasper Fiszer 25 kwietnia 2017

Siedmiu chętnych na dokumentację dla linii Kutno – Płock

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pociągi do Płocka pojadą szybciej

Infrastruktura

Pociągi do Płocka pojadą szybciej

Kasper Fiszer 25 kwietnia 2017

Siedmiu chętnych na dokumentację dla linii Kutno – Płock

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5