W mediach społecznościowych znane osoby znów skrytykowały podróż PKP Intercity - wśród nich polityk Paweł Kukiz. Przewoźnik przeprosił za niedogodności.
Po
problemach Dody z zbyt intensywną klimatyzacją, popularne media znów miały okazję cytować celebrytów niezadowolonych z podróży pociągami PKP Intercity. - Jadę Pendolinem do Warszawy. To, że opóźniony 20 minut to pikuś. Ale smród, jaki panuje w okolicach restauracyjnego i dwóch - trzech wagonów jest powalający. Zapach rozkładającego się trupa. Załoga (przesympatyczna i młoda) mówi, że od kilku miesięcy tak capi, i że monitowali w tym temacie ale już odpuścili, bo echo :-). Podobno jakieś urządzenia chłodnicze padły i stąd ten smród ale już się przyzwyczaili -
napisał 13 czerwca na Facebooku poseł Paweł Kukiz.
- PKP Intercity po zidentyfikowaniu jednostki, która została przeznaczona do obsługi pociągu EIP 6104 w dn. 13 czerwca br., natychmiast po zakończeniu kursu skierowało skład do serwisu, w celu wyeliminowania źródła nieprzyjemnego zapachu. Ponadto w związku z powstałym incydentem PKP Intercity podejmie wzmożone kontrole wszystkich jednostek Pendolino podczas przeglądów serwisowych. Za powstałe niedogodności przepraszamy - pointowała "RK" rzeczniczka PKP Intercity Agnieszka Serbeńska.
Kilka dni wcześniej podróż EIP skrytykowała aktorka Tamara Arciuch. - We wspaniałym Pendolino „niezapięćzłotych”w moim wagonie wysiadła klima. Wszędzie zajęte wiec pozostał mi korytarzyk przy kibelku ,bo nie muszę Wam mówić ile stopni jest przy tej pogodzie w wagonie -
napisała na instagramie. Jak odpowiada przewoźnik? - Prawidłowe działanie klimatyzacji jest sprawdzane w trakcie każdego przeglądu pojazdów ED 250 przez serwis producenta. Dokładamy wszelkich starań, aby podróże naszymi pojazdami przebiegały bezproblemowo. Drużyny konduktorskie pozostają do dyspozycji pasażerów na każdym etapie przejazdu, reagując na zastrzeżenia pasażerów i dokładając wszelkich starań, by dotrzymać komfortu podróży - zapewnia Serbeńska.
Zapytaliśmy przy okazji PKP Intercity o serwisy sprzątające w Pendolino. - Usługa czyszczenia w biegu jest świadczona na pokładach ED250, a obejmuje podstawowe czynności: utrzymanie czystości toalet, opróżnianie przepełnionych śmietniczek, usuwanie zabrudzeń (np. przetarcie mokrej plamy czy posprzątanie rozsypanych okruchów jedzenia itp.) - wyjaśnia Serbeńska.
Kolejną negatywną relację z podróży pociągiem PKP Intercity
opisał portal zbiorowy.info. Pasażerowie, którzy kupili bilety z miejscówką na przejazd pociągiem międzynarodowym 1 klasy musieli jechać drugą klasą, bo na ich miejscach siedziała drużyna konduktorska. Pasażer cytowany przez portal był zniesmaczony agresywnym zachowaniem kierownika pociągu. Jak się okazało, austriacki partner PKP Intercity sprzedał miejsca w wagonie drugiej klasy nr 350 w którym powinien znajdować się przedział konduktorski. Tak więc załoga wybrała sobie na przedział służbowy inny, znajdujący się… w 1 klasie. – Z naszym międzynarodowym partnerem wyjaśniamy sprawę sprzedaży podróżnym miejsc przeznaczonych dla drużyny konduktorskiej oraz za tym idący powód zajęcia przez nią innego przedziału. W wewnętrznym postępowaniu sprawdzamy, jak w zaistniałej sytuacji zachował się kierownik pociągu – wyjaśnia sytuację w rozmowie z portalem rzeczniczka PKP Intercity.