NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Krzysztof Mamiński: Holding PKP nie będzie zagrożeniem dla IV pakietu kolejowego

| Michał Szymajda 13.04.2018 40

Krzysztof Mamiński: Holding PKP nie będzie zagrożeniem dla IV pakietu kolejowego
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Na początku kwietnia rząd wydał zgodę na utworzenie Holdingu PKP. W efekcie powstania holdingu PKP SA przejmie kontrolę nad PKP PLK. Pojawiły się obawy o pozycję PKP PLK wobec konieczności wprowadzenia IV pakietu kolejowego.
Obawy odnośnie wprowadzenia struktury holdingowej na kolei miał ostatnio w sejmie np. Stanisław Żmijan, poseł PO i wieloletni uczestnik prac Komisji Infrastruktury.

– Przypominam panu ministrowi (Adamczykowi – dop. red.), że wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z 2013 roku, gdy podważono wysokość stawek dostępu na sieci PKP PLK, podkreślał, że zarządca infrastruktury powinien być niezależny – powiedział Żmijan w odniesieniu do planu stworzenia „wielkiego PKP” i niemal równoległemu wprowadzeniu IV pakietu kolejowego.

"Nie stoimy na przeszkodzie IV pakietowi"

Zapytaliśmy o ten problem prezesa PKP SA podczas konferencji prasowej poświęconej 700 milionowemu kredytowi wziętemu od polskich banków.

– W roku 2013 toczył się proces przed Europejskim Trybunałem Sprawiedliwości. Komisja Europejska sądziła się z Niemcami, Francją, Czechami i Austria. Ostatecznie Trybunał orzekł, że struktura holdingowa nie stoi w sprzeczności z prawem. Nie jest więc przeszkodą we wprowadzeniu IV pakietu kolejowego. To dopuszczalna struktura organizacyjna dla przedsiębiorstw kolejowych, z tym, że nie możemy wpływać na rozkład jazdy i ustalanie stawek. To oczywiście zawsze gwarantujemy, już dziś to tak działa. Natomiast we wszystkich innych obszarach można współdziałać w ramach holdingu – powiedział prezes Mamiński.

Przygotowania do stworzenia holdingu trwają 

Jak powiedział, PKP SA jest na etapie przygotowywania dokumentów, które zazwyczaj nazywa się konstytucją grupy lub holdingu.

– W naszej spółce nazywa się to Kartą Grupy PKP. Ten dokument jest już w zaawansowanym procesie uzgadniania, później zostanie rozesłany do zainteresowanych spółek, stworzymy wzory umów między spółkami. Przygotowujemy więc obecnie pełną dokumentację planowanej struktury – powiedział Mamiński. Dodał, że decyzja o przystępowanie do holdingu będzie w gestii decyzji organów korporacyjnych spółek, więc ten proces musi trwać,

Konieczne jest opracowanie wszystkich projektów dokumentów, umów dwustronnych, a także wielostronnych. Spółki różnią się od siebie, w holdingu ma się znaleźć także inna niż wszystkie spółka giełdowa jaką jest PKP Cargo. Dokumentacja musi więc być bardzo precyzyjnie tworzona.

– Za 2 lub 3 miesiące zamierzamy zorganizować spotkanie, na którym zarząd dokona przeglądu tego jak jesteśmy przygotowani dokumentacyjnie i będziemy realizować kolejne działania w harmonogramie – dodał prezes PKP SA.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5