Partnerzy serwisu:
Pasażer

Krzesełka dla niepełnosprawnych w Pendolino

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-04-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP IC/Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Krzesełka dla niepełnosprawnych w Pendolino
Już na majówkę każdy pociąg Express InterCity Premium zostanie wyposażony w specjalne krzesełko transportowe ułatwiające podróż osobom o ograniczonej mobilności ruchowej.

Jak poinformował przewoźnik, w celu  zapewnienia osobom o ograniczonej mobilności ruchowej możliwości bezpiecznego i wygodnego wsiadania oraz wysiadania z pociągu, PKP Intercity wyposaży pociągi Express InterCity Premium w specjalne krzesełka transportowe. Dzięki temu z platformy będą mogły korzystać osoby nie tylko poruszające się na wózkach, ale również o kulach czy ze złamaną nogą. Za asekurację podróżnego odpowiadać będzie dwóch pracowników drużyny konduktorskiej.

– Decyzja o zakupie specjalistycznych krzesełek transportowych to odpowiedź na sygnał ze strony jednej z naszych pasażerek – mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity. Właśnie sfinalizowaliśmy zakup dodatkowego sprzętu oraz szkolenie obsługi pociągu. Jak zaznacza, drużyny konduktorskie dedykowane obsłudze pociągów Express InterCity Premium przeszły specjalny kurs z asystowania osobom z niepełnosprawnościami. Za szkolenie odpowiadał pracownik PKP Intercity  – specjalista ds. niepełnosprawnych pasażerów.

Przypomnijmy – szeroko opisywany w mediach problem dotyczył Janiny Ochojskiej. Polegał na tym, że specjalna platforma w Pendolino została zaprojektowana do wciągania na pokład wózków. Ochojska porusza się jednak o kulach. Dla niej to urządzenie nie jest przystosowane.

Asysta w pociągu i na dworcu PKP Intercity zapewnia pasażerom niepełnosprawnym i o ograniczonej mobilności ruchowej wsparcie przy wsiadaniu, wysiadaniu ze składu lub przesiadaniu się do innego pociągu. Pasażerowie, którzy chcą skorzystać z takiej pomocy powinni o tym poinformować przewoźnika telefonicznie (całodobowa infolinia: 19 757) lub za pomocą formularza zgłoszeniowego na stronie www.intercity.pl, co najmniej na 48 godzin przed rozpoczęciem podróży – wynika to z przepisów prawa. Dodatkowe wsparcie oferują również pracownicy dworców. Obsługa może odebrać podróżnego z taksówki czy autobusu i zapewnić pomoc w dotarciu na peron, z którego odjeżdża pociąg. Wystarczy, że na 30 minut przed przyjazdem na dworzec, pasażer zgłosi telefonicznie (22 474 13 13) bądź drogą elektroniczną (cbdk@pkp.pl) potrzebę asysty.

– Staramy się podchodzić do naszych pasażerów indywidualnie. Już na etapie zgłoszenia chęci skorzystania z asysty rozmawiamy o potrzebach podróżnego, np. dotyczących sposobu wsiadania do pociągu. Im wcześniej znamy oczekiwania, tym lepiej możemy się przygotować do zapewnienia pomocy – mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity.

Forum Kolejowe – Railway Business Forum (RBF) finalizuje działania związane z projektem „Biała Księga – Niepełnosprawni a transport kolejowy”.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5