Partnerzy serwisu:
Biznes

Kryzys w Chinach uderza w europejskie koleje towarowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
12-05-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Kryzys w Chinach uderza w europejskie koleje towarowe
fot. Andreee CC BY-SA 4.0
W pierwszym kwartale 2016 r. widoczny był wpływ załamania na rynku stali w Azji na wyniki przewozowe kolei towarowej w Polsce. Przewoźnicy obawiają się także o sytuację w segmencie intermodalnym.

Przewozy węgla ustabilizowały się

Z danych opublikowanych przez UTK wynika że w ujęciu pracy przewozowej rynek zyskał w I kw. 2016 r. jedynie 0.5%, w przypadku przewiezionej masy odnotował spadek. O wynikach przewozowych pisaliśmy TUTAJ. Jak komentuje przedstawiciel DB Cargo Polska pozytywnym sygnałem jest stabilizacja na rynku węgla. 

– Sytuacja na rynku węgla uległa stabilizacji, chociaż przewozy są na o wiele niższym poziomie niż przed kryzysem. Inna sytuacja jest na rynku surowców do produkcji stali. Tutaj tani import z Azji (Rosja, Chiny) oraz Europy Wschodniej (Ukraina, Białoruś) negatywnie wpływa na polskich producentów stali a w konsekwencji na ich zapotrzebowanie na surowce. Z drugiej strony trend ten częściowo rekompensowany jest przez przewozy gotowych produktów – mówi Andrzej Wyszyński z DB Cargo Polska.

Co z intermodalem?

Przewoźnicy kolejowi liczą, że spadek popytu na transport surowców zrekompensuje rozwój segmentu intermodalnego. - Niezmiennie perspektywicznym segmentem pozostaje intermodal, w którym DB Cargo Polska posiada ponad 20% udział. Jednak w przypadku materializacji załamania gospodarczego w Chinach możliwe jest spowolnienie jego wzrostu – mówi przedstawiciel DB Cargo.

Remonty infrastruktury zdaniem spółki, choć w ogólnym rozrachunku powinny przynieść korzyść w postaci tak potrzebnego zwiększenia prędkości handlowej, to w sposób znaczący utrudniają codzienną działalność oraz generują po stronie przewoźników dodatkowe koszty związane z dłuższymi czasami przejazdu czy koniecznością organizacji objazdów. Sytuacja taka obniża i tak już słabą pozycję konkurencyjną kolei w stosunku do samochodów.

– Dla klienta końcowego liczy się czas i cena, a te z ww. powodów i nie tylko wypadają niestety na niekorzyść kolei. Poprawa będzie widoczna dopiero po zakończeniu prac Należy jednak pamiętać, że w parze z poprawą parametrów technicznych infrastruktury muszą iść rozwiązania wyrównujące warunki konkurencji międzygałęziowej, jak obniżenie stawek dostępu czy ujednolicenie wymagań dotyczących bezpieczeństwa . Dopiero wówczas będziemy mogli mówić o podstawach dla wzrostu usług przewozowych na kolei – mówi Wyszyński.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Będą podwyżki w DB Cargo Polska, ale spór trwa

Biznes

Będą podwyżki w DB Cargo Polska, ale spór trwa

Jakub Madrjas 22 lutego 2023

Nowe uniwersalne wagony towarowe DB gotowe do produkcji seryjnej

Infrastruktura

KE wszczyna dochodzenie w sprawie pomocy dla DB Cargo

Prawo i polityka

KE wszczyna dochodzenie w sprawie pomocy dla DB Cargo

Przemysław Farsewicz 14 lutego 2022

DB Cargo Polska z przetargiem na cztery lokomotywy wielosystemowe

Tabor i technika

Medal Europejski dla DB Cargo Polska

Infrastruktura

Medal Europejski dla DB Cargo Polska

inf. pras 26 czerwca 2020

Zobacz również:

Będą podwyżki w DB Cargo Polska, ale spór trwa

Biznes

Będą podwyżki w DB Cargo Polska, ale spór trwa

Jakub Madrjas 22 lutego 2023

Nowe uniwersalne wagony towarowe DB gotowe do produkcji seryjnej

Infrastruktura

KE wszczyna dochodzenie w sprawie pomocy dla DB Cargo

Prawo i polityka

KE wszczyna dochodzenie w sprawie pomocy dla DB Cargo

Przemysław Farsewicz 14 lutego 2022

DB Cargo Polska z przetargiem na cztery lokomotywy wielosystemowe

Tabor i technika

Medal Europejski dla DB Cargo Polska

Infrastruktura

Medal Europejski dla DB Cargo Polska

inf. pras 26 czerwca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5