Wojewoda Małopolski wydał decyzję lokalizacyjną linii kolejowej konieczną do kontynuacji projektu budowy łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki, umożliwiającej ominięcie stacji Kraków Płaszów przez pociągi kierujące się m.in. do Wadowic i Zakopanego i tym samym skrócenie podróży o ponad 15 minut.
Budowa łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki umożliwi skrócenie czasu jazdy pociągów jadących z/przez Kraków Główny do Skawiny (przyszła Szybka Kolej Aglomeracyjna), Wadowic, Bielska Białej, Suchej Beskidzkiej, Rabki czy Zakopanego. Obecnie, pociągi regionalne oraz TLK czy EIC, poprzez zmianę kierunku jazdy na stacji Kraków Płaszów, wydłużają czas podróży o blisko 15 – 20 minut.
Wojewoda Małopolski zawiadomił, że 3 października 2013 r., została wydana na wniosek inwestora: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. decyzja nr 2/2013 o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej dla inwestycji pn.: Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki oraz przebudowa torów na linii kolejowej nr 94 w ramach przedsięwzięcia: Budowa łącznicy kolejowej P.O. Kraków Zabłocie – P.O. Kraków Krzemionki oraz przystanku osobowego Kraków Grzegórzki wyposażonego w parking samochodowy.
Niniejszy dokument zawiera dokładny zakres robót budowlanych w ramach inwestycji oraz wykaz działek, które muszą zostać objęte inwestycją (np. poprzez wykup). Wojewoda poinformował, że zainteresowane strony lub ich pełnomocnicy legitymujący się pełnomocnictwem sporządzonym zgodnie z art. 32 i 33 Kodeksu postępowania administracyjnego, mogą zapoznać się z materiałem dowodowym oraz dokumentacją przedłożoną przez inwestora i w tym przedmiocie wnieść ewentualne uwagi lub zastrzeżenia w Wydziale Infrastruktury Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, ul. Basztowa 22.