Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Koniec modernizacji stacji w Jeleniej Górze [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-07-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Ponad 27 mln zł netto przeznaczyły PKP PLK na komfortową obsługę podróżnych na stacji Jelenia Góra. Trzy windy, tablice informacyjne, infokioski, cztery przebudowane perony uprościły dostęp do pociągów. Poprawiła się trasa z Jeleniej Góry do Wrocławia. Podróż trwa 1 h 43 min – to prawie dwukrotnie krócej niż przed dekadą.

W czerwcu PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły modernizację stacji w Jeleniej Górze. Łatwiejszy jest dostęp do pociągów regionalnych i dalekobieżnych. – Modernizacja stacji w Jeleniej Górze była niezwykle ważną inwestycją, która zwiększyła komfort i bezpieczeństwo podróżnych. Jestem pewien, że korzystający z kolei odczuwają te zmiany i chętniej podróżują koleją – mówi Paweł Hreniak, wojewoda dolnośląski.

Wiaty zostały

Podróżni mają do dyspozycji cztery przebudowane, wyższe i wygodniejsze perony. Dostęp do pociągów ułatwiają 3 windy i platforma przyporęczowa. Sprawną i bieżącą informację o pociągach zapewnia nowoczesny system dynamicznej informacji pasażerskiej. Są elektroniczne wyświetlacze oraz infokioski na peronach i w budynku dworca. Działa informacja głosowa i system monitoringu. Podróżnych od deszczu chronią długie, stalowo-drewniane wiaty. Odnowiono je z zachowaniem historycznego wyglądu.

Bezpiecznie i wygodnie przejdą pasażerowie z peronów na dworzec. Zainstalowane jest nowe oświetlenie. Przejście podziemne gruntownie przebudowano. Prace objęły renowację tunelu i systemem odwodnienia. Wymieniono konstrukcje torów nad przejściem z zachowaniem historycznej stylistyki obiektu. Budynek dworca uzyskał dawny wygląd po uporządkowaniu zabudowy od strony peronu nr 1.

Modernizacja stacji objęła również tory i rozjazdy oraz sieć trakcyjną. Stacja może sprawniej obsłużyć więcej pociągów. Wzrósł też poziom bezpieczeństwa. Ogółem koszt modernizacji stacji wraz ze zwiększonym zakresem przeprowadzonych robót/ wyniósł prawie 27 mln zł netto.

Krótka podróż Wrocław – Jelenia Góra

Najkrótszy czas przejazdu ze stolicy Dolnego Śląska do Jeleniej Góry wynosi obecnie 1 h 43 min. W 2005 r. było to 3 h 38 min. W tym roku na inwestycje na poprawę linii nr 274 przeznaczono jeszcze ponad 62 mln zł.
W latach 2006 – 2016 z budżetu wydano na tę linię prawie 560 mln zł.

– Obecnie poprawiamy standard obsługi pasażerów w Jaworzynie Śląskiej. W maju oddano do eksploatacji jeden z dwóch modernizowanych peronów. Odnowione zostaną kolejne wiaty i przejście podziemne. Dostęp do peronu nr 3 ułatwi winda – mówi Andrzej Kudła, z-ca dyrektora Regionu Śląskiego Centrum Realizacji Inwestycji PLK.

W tym roku PLK rozpoczną także modernizację stacji: Wałbrzych Szczawienko i Świebodzice. Planowana jest też budowa nowego zintegrowanego przystanku Wałbrzych Śródmieście. Zmodernizowane perony na trasie z Wrocławia do Jeleniej Góry są już na stacjach: Smolec, Mietków, Imbramowice, Wałbrzych Miasto, Boguszów Gorce, Boguszów Gorce Zachód, Marciszów, Janowice Wielkie, Wojanów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5