Partnerzy serwisu:
Biznes

Kongres Kolejowy: Jakie miejsce zewnętrznych operatorów biletowych?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
30-11-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Kongres Kolejowy: Jakie miejsce zewnętrznych operatorów biletowych?
fot. Travelarz, lic. CC BY-SA 3.0 plKasa biletowa
Zewnętrzne podmioty, które wśród swoich usług mają sprzedaż biletów kolejowych, nie muszą być traktowane przez przewoźników jako konkurencja względem własnych kanałów sprzedaży. Podejście firm wykorzystujących nowe technologie może bowiem przynieść kolei nowych pasażerów, bo operatorzy chcą definiować nowe potrzeby, a nie tylko wypełniać te istniejące na rynku od dawna – to główne wnioski z poświęconej temu zagadnieniu debaty Kongresu Kolejowego.

– Staramy się raczej definiować potrzeby niż wypełniać te już istniejące – mówił podczas jednej z debat tegorocznego Kongresu Kolejowego Tomasz Krajewski, prezes zarządu SkyCash Poland. Wskazywał tym samym, że operator płatności za bilety komunikacyjne, w tym kolejowe, przyjmuje zupełnie inną strategię niż przewoźnicy kolejowi, którzy w dużej mierze opierają swoje działania na analizie oczekiwań pasażerów wyrażonych w badaniach ankietowych. – Staramy się jednak oczywiście również słuchać klientów. Jesteśmy jednym z nielicznych podmiotów na rynku finansowym, który ma bardzo wysokie oceny swoich aplikacji – podkreślał.

SkyCash: Przewoźnicy mogą uczyć się od nas podejścia do czasu

Zdaniem prelegenta badanie satysfakcji w przypadku jego firmy musi odbywać się inaczej niż ma to miejsce w przypadku dużych podmiotów sektora transportowego. – Naszego klienta nie jesteśmy w stanie fizycznie złapać np. w tramwaju i przepytać – tłumaczył. Podkreślał także, że w kontaktach z pasażerami coraz większe znaczenie ma czas, w którym udostępni mu się wszelkie informacje. – Jeśli coś się u nas dzieje, staramy się przekazywać informację o tym w ciągu pięciu minut od zdarzenia – mówił.

W jego opinii podobny standard powinni przyjąć także przewoźnicy kolejowi, bo dziś pasażer uznaje za niedopuszczalną sytuację, że pociąg stanie na trasie i nie jest wiadomo nic o przyczynach czy prognozowanym czasie wznowienia ruchu. Proponował także zwiększenie roli podróżnych w procesie zgłaszania ewentualnych usterek. – My pozwalamy to robić naszym użytkownikom w ramach aplikacji. Trzeba ufać, że klienci nie będą wykorzystywali takiej opcji, by dołożyć kolejarzom pracy, a by poprawić jakość świadczonych usług – przekonywał.

Mnogość kanałów dystrybucji to znak naszych czasów

Sporo miejsca w dyskusji poświęcono także roli zewnętrznych firm sprzedających bilety kolejowe na rynku zdominowanym dotychczas przez przewoźników. – SkyCash nie jest dla nas konkurencją – mówił Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich, przypominając, że KM był jednym z pierwszych podmiotów branży, który nawiązał współpracę z operatorem. Tłumaczył bowiem, że spółka stara się sprzedawać swoje bilety w jak najszerszej sieci dystrybucji. – Wydaje się, że w ten sposób spełniamy oczekiwania pasażera. Takie podejście to znak naszych czasów – ocenił.

Artur Kowalczyk, członek zarządu i dyrektor ds. techniczno-eksploatacyjnych Przewozów Regionalnych (Polregio), zwrócił natomiast uwagę na podstawowe zagrożenie związane z informatyzacją rynku biletowego. – Wszystkie systemy działają dziś prawidłowo, ale jutro mogą przestać, to kwestia np. awarii zasilania – stwierdził. – W takiej sytuacji musimy liczyć na naszych pracowników. Ważne jest więc, by nie obsługiwali oni jedynie mechanicznie systemów, w które ich wyposażamy, ale by byli odpowiednio przygotowani i wyszkoleni – dodał.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongres Kolejowy: Jak badać oczekiwania podróżnych?

Pasażer

Kongres Kolejowy: Jak badać oczekiwania podróżnych?

Kasper Fiszer 28 listopada 2017

Czy Polski Fundusz Rozwoju zjednoczy Newag i Pesę?

Biznes

Czy Polski Fundusz Rozwoju zjednoczy Newag i Pesę?

Kasper Fiszer 27 listopada 2017

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongres Kolejowy: Jak badać oczekiwania podróżnych?

Pasażer

Kongres Kolejowy: Jak badać oczekiwania podróżnych?

Kasper Fiszer 28 listopada 2017

Czy Polski Fundusz Rozwoju zjednoczy Newag i Pesę?

Biznes

Czy Polski Fundusz Rozwoju zjednoczy Newag i Pesę?

Kasper Fiszer 27 listopada 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5