NUMER 04/2018
NUMER 04/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Czy grozi nam pustka za nastawnikiem?
szukaj
Śledź nas:

Kongres Kolejowy: Jakie miejsce zewnętrznych operatorów biletowych?

| Kasper Fiszer 30.11.2017 9

Kongres Kolejowy: Jakie miejsce zewnętrznych operatorów biletowych?
Kasa biletowafot. Travelarz, lic. CC BY-SA 3.0 pl
Zewnętrzne podmioty, które wśród swoich usług mają sprzedaż biletów kolejowych, nie muszą być traktowane przez przewoźników jako konkurencja względem własnych kanałów sprzedaży. Podejście firm wykorzystujących nowe technologie może bowiem przynieść kolei nowych pasażerów, bo operatorzy chcą definiować nowe potrzeby, a nie tylko wypełniać te istniejące na rynku od dawna – to główne wnioski z poświęconej temu zagadnieniu debaty Kongresu Kolejowego.
– Staramy się raczej definiować potrzeby niż wypełniać te już istniejące – mówił podczas jednej z debat tegorocznego Kongresu Kolejowego Tomasz Krajewski, prezes zarządu SkyCash Poland. Wskazywał tym samym, że operator płatności za bilety komunikacyjne, w tym kolejowe, przyjmuje zupełnie inną strategię niż przewoźnicy kolejowi, którzy w dużej mierze opierają swoje działania na analizie oczekiwań pasażerów wyrażonych w badaniach ankietowych. – Staramy się jednak oczywiście również słuchać klientów. Jesteśmy jednym z nielicznych podmiotów na rynku finansowym, który ma bardzo wysokie oceny swoich aplikacji – podkreślał.

SkyCash: Przewoźnicy mogą uczyć się od nas podejścia do czasu

Zdaniem prelegenta badanie satysfakcji w przypadku jego firmy musi odbywać się inaczej niż ma to miejsce w przypadku dużych podmiotów sektora transportowego. – Naszego klienta nie jesteśmy w stanie fizycznie złapać np. w tramwaju i przepytać – tłumaczył. Podkreślał także, że w kontaktach z pasażerami coraz większe znaczenie ma czas, w którym udostępni mu się wszelkie informacje. – Jeśli coś się u nas dzieje, staramy się przekazywać informację o tym w ciągu pięciu minut od zdarzenia – mówił.

W jego opinii podobny standard powinni przyjąć także przewoźnicy kolejowi, bo dziś pasażer uznaje za niedopuszczalną sytuację, że pociąg stanie na trasie i nie jest wiadomo nic o przyczynach czy prognozowanym czasie wznowienia ruchu. Proponował także zwiększenie roli podróżnych w procesie zgłaszania ewentualnych usterek. – My pozwalamy to robić naszym użytkownikom w ramach aplikacji. Trzeba ufać, że klienci nie będą wykorzystywali takiej opcji, by dołożyć kolejarzom pracy, a by poprawić jakość świadczonych usług – przekonywał.

Mnogość kanałów dystrybucji to znak naszych czasów

Sporo miejsca w dyskusji poświęcono także roli zewnętrznych firm sprzedających bilety kolejowe na rynku zdominowanym dotychczas przez przewoźników. – SkyCash nie jest dla nas konkurencją – mówił Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich, przypominając, że KM był jednym z pierwszych podmiotów branży, który nawiązał współpracę z operatorem. Tłumaczył bowiem, że spółka stara się sprzedawać swoje bilety w jak najszerszej sieci dystrybucji. – Wydaje się, że w ten sposób spełniamy oczekiwania pasażera. Takie podejście to znak naszych czasów – ocenił.

Artur Kowalczyk, członek zarządu i dyrektor ds. techniczno-eksploatacyjnych Przewozów Regionalnych (Polregio), zwrócił natomiast uwagę na podstawowe zagrożenie związane z informatyzacją rynku biletowego. – Wszystkie systemy działają dziś prawidłowo, ale jutro mogą przestać, to kwestia np. awarii zasilania – stwierdził. – W takiej sytuacji musimy liczyć na naszych pracowników. Ważne jest więc, by nie obsługiwali oni jedynie mechanicznie systemów, w które ich wyposażamy, ale by byli odpowiednio przygotowani i wyszkoleni – dodał.



VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (3614)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (3614)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2018
NUMER 04/2018
Lata zaniedbań w szkolnictwie kolejowym i niskie płace na kolei sprawiły, że do pracy w naszej branży niewielu się garnęło. Teraz kolej musi konkurować o młodych ludzi, a nie będzie to zadaniem łatwym. O tym piszemy w aktualnym raporcie. Oprócz tego w numerze: Rozmowy z D. Blocherem (Budimex), J. Krupińskim i A. Śliwińskim (Strabag), podsumowanie przewozów intermodalnych w 2017 roku oraz rynku tramwajowego w tym samym okresie. Polecamy obszerny artykuł Jana Raczyńskiego na temat Kolei Dużych Prędkości w ujęciu międzynarodowym.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS