szukaj
Śledź nas:

Koncerty w pociągach na trasie Żywiec – Sucha Beskidzka

| Dominik Lebda 17.08.2017 121

Koncerty w pociągach na trasie Żywiec – Sucha Beskidzka
Fot. M. Ryś
Pasażerów wtorkowych pociągów na trasie Żywiec – Sucha Beskidzka spotkała niecodzienna atrakcja. W pociągu Regio Przewozów Regionalnych i w „Giewoncie” Kolei Śląskich swój specjalny koncert dał zespół Sonbird.
We wtorek w trakcie przejazdu popołudniowego pociągu Regio Przewozów Regionalnych z Żywca do Suchej Beskidzkiej odbył się koncert zespołu Sonbird. To czteroosobowa grupa, która powstała w Żywcu w 2015 roku. Połączenie tego dnia było obsługiwane tzw. Pociągiem Papieskim, czyli jednostką 14WE wykonaną przez nowosądecki Newag.

Wsparcie dla aktywistów

Koncertu na pokładzie Pociągu Papieskiego słuchało ok. 70 pasażerów. Grupa Sonbird koncertowała również w drodze powrotnej z Suchej Beskidzkiej do Żywca w pociągu Kolei Śląskich „Giewont”, który tego dnia kursował jako specjalny skład z Zakopanego przez Żywiec do Katowic. Jak mówią członkowie zespołu, chcieli w ten sposób wesprzeć m.in. działalność Stowarzyszenia „Kolej Beskidzka”, które zabiega o wzrost znaczenia linii kolejowej z Żywca do Suchej Beskidzkiej w systemie transportowym regionu i kraju.

– Trasa kolejowa Żywiec – Sucha Beskidzka to jedna z najpiękniejszych polskich tras. Od lat Stowarzyszenie Kolej Beskidzka walczy o utrzymanie jej przepustowości, a co za tym idzie, przywrócenie rangi Żywca na mapie połączeń kolejowych. Kiedy dość spontanicznie pojawił się pomysł na koncert w pociągu, od razu pomyśleliśmy o Stowarzyszeniu i o tym, by zagrać właśnie na tej trasie. Pochodzimy z Żywca, jesteśmy z tego dumni i całym sercem wspieramy takie inicjatywy – powiedzieli w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” członkowie zespołu Sonbird.

Przewozy Regionalne Oddział Małopolski w Krakowie z okazji wydarzenia przekazały do obsługi połączenia w tym dniu jednostkę 14WE, tzw. Pociąg Papieski. Skład ten w ostatnich tygodniach przechodził naprawę obejmującą m.in. wymianę tapicerki.

– Koncert w pociągu był niesamowitym przeżyciem. Spółka Przewozy Regionalne specjalnie na nasz przejazd podstawiła Pociąg Papieski, co było dla nas ogromną nobilitacją. Do tego uśmiechnięte twarze pasażerów, ich żywe reakcje na naszą muzykę, niezwykle miła obsługa pociągu, to wszystko sprawiło, że z wielkim sentymentem będziemy wracać pamięcią do tej niezwykłej muzycznej podróży – mówili członkowie Sonbird.

Pilotażowy „Giewont”

Drugi koncert odbył się w pociągu Kolei Śląskich z Zakopanego przez Żywiec do Katowic. – W drodze powrotnej, dzięki uprzejmości Kolei Śląskich udało nam się zagrać kolejny koncert, tym razem w pociągu "Giewont. Ze względu na brak miejsca zagraliśmy bardziej kameralnie, z mniejszym instrumentarium. Wyszło wyśmienicie i sądząc po reakcjach pasażerów i obsługi, bardzo się podobało. Zwykle gramy na wielkich scenach w pełni elektrycznie, wiec cieszy nas to, że mogliśmy pokazać naszą muzykę z innej strony. To była ogromna przyjemność – mówili członkowie Sonbird.

– Jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni tak wielkim zainteresowaniem naszym pomysłem. Nie było za wiele czasu na wielką promocję wydarzenia, bo akcja wyszła bardzo spontanicznie na kilka dni przed koncertem ale dostaliśmy wielkie wsparcie od naszych fanów i lokalnych mediów, za które bardzo dziękujemy. Mamy nadzieję, że to nie ostatni nasz koncert w pociągu na tej trasie, mamy nadzieję powtórzyć tę akcję w przyszłości – zapewnia Sonbird.

„Giewont” w tym sezonie był pociągiem pilotażowym uruchomionym przez Koleje Śląskie jako test popularności trasy, z którego skorzystało łącznie ok. 1150 pasażerów. – Powyższy wynik jest zadowalający, dlatego będziemy rozważać kontynuowanie przejazdów do Zakopanego. Niewykluczone, że w kolejnym roku akcja mogłaby zostać rozszerzona – np. tak, aby możliwe były weekendowe wypady w Tatry przez cały sezon zimowy i letni – informują Koleje Śląskie.

Debiut PKP Intercity

Linii Żywiec – Sucha Beskidzka jeszcze kilka lat temu groziła fizyczna likwidacja. Dzięki działaniom Stowarzyszenia „Kolej Beskidzka” i wielu parterom tej organizacji, następuje stopniowa odbudowa znaczenia tego szlaku w regionie i kraju. Pierwszą oznaką „odwilży” stały się komercyjne pociągi Regio Przewozów Regionalnych pomiędzy Suchą Beskidzką a Żywcem. Z biegiem czasu prace utrzymaniowe PKP Polskich Linii Kolejowych poprawiły bezpieczeństwo i umożliwiły podnieść prędkość pociągów. W ubiegłym roku Małopolski Oddział PR uruchomił pierwszy po kilkunastu latach bezpośredni pociąg z Krakowa do Żywca. W późniejszym czasie województwo małopolskie objęło finansowaniem te połączenia. 

Na wjazd na tę linię zdecydowały się również Koleje Śląskie. W odpowiedzi na liczne postulaty i rosnącą potrzebę rozbudowy oferty połączeń kolejowych woj. śląskiego z Podhalem, przewoźnik w tym roku uruchamiał pilotażowy pociąg „Giewont” z Katowic przez Żywiec i Suchą Beskidzką do Zakopanego. Wszystko wskazuje na to, że to połączenie będzie stałą pozycją w rozkładzie jazdy 2017/2018. O majowym sukcesie "Giewonta" pisaliśmy tutaj

Już we wrześniu powrót, a w zasadzie debiut na trasie Żywiec – Sucha Beskidzka zapowiedziało PKP Intercity. Pociąg TLK „Halny”, który kursuje z Bydgoszczy przez Poznań, Wrocław do Bielska-Białej będzie miał wydłużoną relację. W soboty „Halny” pojedzie przez Żywiec i Suchą Beskidzką do Zakopanego, a w niedzielę z Zakopanego do Bydgoszczy. Trwają starania o wprowadzenie dodatkowych postojów w popularnych turystycznie miejscowościach pomiędzy Żywcem a Suchą Beskidzką (czytaj więcej).

W trakcie jest przygotowywanie studium wykonalności rewitalizacji linii kolejowej z Suchej Beskidzkiej do Żywca, zlecone przez PKP Polskie Linie Kolejowe konsorcjum IDOM Inżynieria Architektura i Doradztwo z Bilbao. Więcej o tym temacie pisaliśmy tutaj.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS