NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

Kolejowy rok 2018 na Warmii i Mazurach: Pojawią się 3 zmodernizowane EN57

| Michał Szymajda 05.01.2018 81

Kolejowy rok 2018 na Warmii i Mazurach: Pojawią się 3 zmodernizowane EN57
Trójczłonowy, warmińsko-mazurski ElfFot. Przewozy Regionalne
270 milionów złotych przekaże samorząd województwa warmińsko-mazurskiego na wykonywanie przewozów i niezbędne inwestycje w tabor. Nie należy spodziewać się rewolucji na torach.
Wieloletnie porozumienie samorządu województwa z Przewozami Regionalnymi zostało podpisane pod koniec 2015 roku na lata 2016–2020. Co roku podpisywany jest jednak aneks do umowy, który ustala warunki dalszej współpracy.

W 270 milionach ponad 221 mln zł stanowią środki z budżetu województwa, natomiast ok. 48 mln zł z funduszu kolejowego.

– Usługi świadczone przez Spółkę Przewozy Regionalne stoją obecnie na wysokim poziomie. Naszemu regionowi są potrzebne inwestycje kolejowe. One zwiększają komfort i szybkość przemieszczania się po Warmii i Mazurach. Poprzez naszą współpracę uszczelnia się także sieć kolejowa w całym województwie – powiedział Gustaw Marek Brzezin, marszałek województwa.

– Samorząd województwa warmińsko-mazurskiego jako pierwszy w Polsce podpisał z nami taką umowę o współpracy. Otworzyła ona nowe możliwości. Naszym głównym celem jest obecnie osiągnięcie trwałej stabilizacji i rozwój spółki. A właśnie dzięki współpracy z urzędem marszałkowskim możemy to wszystko osiągnąć – mówił Krzysztof Zgorzelski.

Samorząd użycza tabor, zmodernizuje jeden EN57

Samorząd województwa, jak co roku, przekazał w użyczenie spółce pięć autobusów szynowych SA 106, sześć autobusów szynowych SA 133, jeden trójczłonowy elektryczny zespół trakcyjny Elf i jeden dwuczłonowy elektryczny zespół trakcyjny Impuls.

W tym roku planowany jest również zakup zmodernizowanego trójczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego na bazie konstrukcji EN57 w ramach RPO Warmia i Mazury na lata 2014–2020 (więcej na ten temat piszemy tutaj), natomiast operator w ramach umowy wyśle na Warmię i Mazury 2 z 36 zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57.

W 2018 roku praca eksploatacyjna PolRegio na Warmii i Mazurach wyniesie 3 000 480,513 poc-km, w tym: 250 900,96 poc-km w ramach porozumienia z województwem pomorskim realizowanego na liniach Iława-Malbork (linia nr 9), Gdynia-Olsztyn (linia nr 353/9) i Malbork-Elbląg (linia 204).

Zmiany w rozkładach ze względu na modernizacje torów

Urząd marszałkowski przypomina, że w 2018 roku modernizowana będzie linia z Działdowa do Olsztyna (linia nr 216). Warta 267,6 mln zł netto inwestycja rozpocznie się 22 stycznia 2018 roku. 1 marca rozpocznie się z kolei modernizacja linii Szczytno – Pisz – Ełk (linia nr 219). Projekt realizowany będzie ze środków Programu Rozwoju Polski Wschodniej, a jego wartość wynosi 290 mln zł netto.

Realizowane będą ponadto prace projektowe na linii z Gutkowa do Braniewa (linia nr 221), gdzie znajduje się coraz ważniejszy węzeł przeładunkowy towarów. Z kolei linia Ełk – Korsze (linia nr 38) umożliwi szybsze przejazdy elektrycznymi pociągami przez Ełk do Białegostoku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS