NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

Kolejny krok do otwarcia nowej linii KDP w Niemczech

| Artur Bogdanowicz 31.08.2017 157

Kolejny krok do otwarcia nowej linii KDP w Niemczech
Fot. Deutsche Bahn
Kolejny krok do otwarcia nowej linii KDP w Niemczech
Kolejny krok do otwarcia nowej linii KDP w Niemczech
Kolejny krok do otwarcia nowej linii KDP w Niemczech
Na 102 dni przed oddaniem do użytku odcinka Bamberg-Erfurt na trasie KDP Monachium-Berlin federalny minister Alexander Dobrint i Berhold Huber z zarządu Deutsche Bahn przetestowali osobiście przejazd tą nową trasą. Zmodernizowanym składem ICE 3 z prędkością max. 300 km/h pokonali 120 km między Bambergiem i Erfurtem w 45 minut.
Z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy w grudniu pasażerowie pociągów ICE Sprinter będą mogli przejechać z Berlina do Monachium w niespełna 4 godziny. Trasa z Monachium do Berlina przez Halle liczy 623 km, przez Lipsk 652 km. Przewoźnik chce podwoić przewozy na tej trasie i osiągnąć 40% udziałów w tym rynku. Oznaczałoby to większą liczbę pasażerów, niż przewożą na tej trasie linie lotnicze Lufthansa, AirBerlin und Transavia łącznie.

- Dziesiejszy, pierwszy przejazd tym odcinkiem z prędkością 300 km/h pokazuje niesamowity postęp komunikacyjny, jaki dokonał się na linii Berlin-Monachium - powiedział Dobrint. Zdaniem Hubera, „z tej największej poprawy oferty DB w historii skorzysta nawet 17 mln pasażerów mieszkających przy trasie". - Zaoferujemy im krótsze czasy przejazdu i więcej połączeń - zapowiedział.

Na kilku odcinkach trasy (VDE 8) ruch się już odbywa. Jak informowaliśmy, między Berlinem a Lipskiem i Halle pociągi kursują z prędkością 200 km/h od 11 lat. W grudniu 2015 oddano do użytku odcinek Halle/Lipsk – Erfurt, dostosowany do prędkości 300 km/h i rozbudowano węzły Lipsk, Halle i Erfurt. Od 10 grudnia 2017 w Erfurcie zaplanowano postoje 80 składów ICE dziennie. Włączenie do sieci nowego odcinka spowoduje zmianę rozkładu 1/3 dalekobieżnych pociągów w Niemczech. To największa tego typu operacja w historii przewoźnika. Więcej na temat nowej linii można przeczytać tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS