Kolejny etap prac na linii Krzyż – Gorzów z komunikacją zastępczą w tle [zdjęcia] - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Kolejny etap prac na linii Krzyż – Gorzów z komunikacją zastępczą w tle [zdjęcia]

| Michał Szymajda 08.05.2018 27

Kolejny etap prac na linii Krzyż – Gorzów z komunikacją zastępczą w tle [zdjęcia]
Fot. PKP PLK
Kolejny etap prac na linii Krzyż – Gorzów z komunikacją zastępczą w tle [zdjęcia]
Kolejny etap prac na linii Krzyż – Gorzów z komunikacją zastępczą w tle [zdjęcia]
Kolejny etap prac na linii Krzyż – Gorzów z komunikacją zastępczą w tle [zdjęcia]
Kolejny etap prac na linii Krzyż – Gorzów z komunikacją zastępczą w tle [zdjęcia]
Kolejny etap prac na linii Krzyż – Gorzów z komunikacją zastępczą w tle [zdjęcia]
Kończy się wzmacnianie estakady i remont wiaduktów w Gorzowie Wielkopolskim. Do września PKP Polskie Linie Kolejowe zwiększą sprawność i poziom bezpieczeństwa w rejonie przystanku Gorzów Wielkopolski Wschodni i na szlaku Gorzów – Wawrów. Od 10 maja prace wymagają zmian w komunikacji. Efektem wartej 90,5 mln zł netto inwestycji będą krótsze podróże, komfortowa obsługa podróżnych.
Od 10 maja do 10 września br. PKP Polskie Linie Kolejowe będą prowadzić ważne prace między Gorzowem Wielkopolskim a Wawrowem. To kolejny etap znaczącej dla miasta i regionu inwestycji. Zostaną zamontowane nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym i przebudowane sieci kablowe. Wymieniony będzie rozjazd i tor w rejonie przystanku Gorzów Wielkopolski Wschodni. Na przejazdach kolejowo – drogowych, na ul Szpitalnej i ul. Teatralnej, zostanie położona nowa nawierzchnia drogowa. Zamontowane będą nowe urządzenia sygnalizacji przejazdowej. Prace obejmą także tory na szlaku Wawrów – Gorzów Wlkp. Efektem kolejnego etapu inwestycji będzie zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym oraz przejazd pociągów z prędkością do 120 km/h, co pozwoli na skrócenie czasu podróży.

Gorzów – zmiany w komunikacji kolejowej

Szeroki zakres prac obejmujący urządzenia sterowania ruchem, tory oraz przejazdy wymaga czasowych zmian w kursowaniu pociągów. Wyłączony będzie z obsługi przystanek Gorzów Wielkopolski Wschodni. Dla pasażerów pociągów regionalnych zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa na trasie Gorzów Wielkopolski – Santok oraz Santok – Gorzów Wielkopolski. Dla pociągów dalekobieżnych zastępcza komunikacja autobusowa została wyznaczona na trasie Gorzów Wielkopolski – Strzelce Krajeńskie Wschód oraz Strzelce Krajeńskie Wschód – Gorzów Wielkopolski.

Aktualny rozkład jazdy, w którym są informacje o komunikacji zastępczej, jest dostępny na stacjach i przystankach oraz na stronie www.portalpasazera.pl i na stronach internetowych przewoźników. Podróżni będą informowani o zmianach także w pociągach.

Wzmocniona estakada

Modernizacja estakady prowadzona była również w zimie. W lutym i marcu wzmocniono betonowe mury oporowe oraz uszczelniono i zabezpieczono ściany obiektu. Podobne prace objęły ceglano-betonowe przęsła estakady. Skorodowane warstwy betonu na ścianach bocznych i łukach wymagały rozbiórki, oczyszczenia oraz ponownego uzbrojenia. Wykonywano też prace przy niszach na ul. Spichrzowej – od ul. Herberta do Składowej.

Przebudowane wiadukty

W ramach remontu stalowych wiaduktów przy ulicach: Herberta, Chrobrego, Wodnej, Młyńskiej wzmocniono podpory, oczyszczono istniejące i wymieniono zużyte elementy konstrukcji. Zmodernizowano również system odwodnienia. Nad ul. Garbary, ze względu na korozję i zły stan obiektu, zdemontowano starą konstrukcję przęsła. W jej miejsce zamontowana zostanie nowa.

Na stacji Gorzów Wielkopolski odnawiane jest przejście podziemne do peronów oraz tunel bagażowy. Prace obejmowały remont oraz wzmocnienie ścian i sufitów. Zamontowano i wzmocniono także stalową konstrukcję pod torami. Modernizowany jest – od lat nieużywany – peron nr 2. Dzięki nowym schodom, windzie i pochylni dostęp do peronu będzie wygodny i bezpieczny także dla osób o ograniczonej mobilności. Istotnym udogodnieniem dla pasażerów gorzowskiej stacji na peronach nr 1 i nr 2 oraz na nowym przystanku Gorzów Wielkopolski Wschodni będzie system dynamicznej informacji pasażerskiej. Urządzenia umożliwią przekazywanie podróżnym bieżących informacji o przyjazdach i odjazdach pociągów.

Informacje ogólne

Modernizacja gorzowskiej estakady kolejowej rozpoczęła się w listopadzie 2016 r. a zakończenie planowane jest we wrześniu 2018 r. Ponad dwukilometrowy obiekt jest gruntownie przebudowywany z zachowaniem historycznego charakteru i nowych standardów obsługi podróżnych. Zasadnicze prace obejmują remont 50 nisz, modernizację mostu i 5 wiaduktów stalowych, remont murów oporowych oraz wymianę około 3 km toru. W ramach modernizacji odnawiany jest tunel stacyjny, przejścia pod torami i przejazdy kolejowo – drogowe. Prace zapewnią większą sprawność i bezpieczeństwo ruchu kolejowego.
W przyszłości możliwe będzie dobudowanie drugiego toru oraz elektryfikacja linii.

W ramach projektu w kwietniu 2017 r. został uruchomiony przystanek Gorzów Wielkopolski Wschodni. Umożliwił on utrzymanie połączeń kolejowych w Gorzowie, a docelowo zwiększy dostępność mieszkańców do kolei.
Gorzowska estakada kolejowa należy do najdłuższych tego typu obiektów w kraju, liczy przeszło 2 km długości. Powstała w latach 1905–1914. Wpisana jest do rejestru zabytków. Jej przebudowa prowadzona jest pod nadzorem konserwatora zabytków. Odnowiona budowla znów będzie ozdobą centralnej części miasta. Obiekt ma istotne znaczenie dla sprawnej komunikacji na szlaku Tczew – Kostrzyn.

Inwestycja realizowana jest w ramach projektu POIiŚ 5.2-12.1 „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych etap I – Modernizacja estakady kolejowej w Gorzowie Wielkopolskim”. Wartość projektu wynosi 90,5 mln netto zł, z czego ok. 77 mln zł, tj. 85% stanowi dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS