PKP Polskie Linie Kolejowe 22 kwietnia podpisały dwie umowy na wykonanie dalszych prac inwestycyjnych na Nadodrzance pomiędzy Szczecinem a Kostrzynem. Roboty przy infrastrukturze rozpoczną się w maju.
Podpisane dzisiaj umowy na modernizację kolejnych odcinków linii kolejowej Wrocław – Szczecin będą realizowane w ramach zadania inwestycyjnego „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra”.
Pierwsza umowa o wartości przeszło 24,2 mln zł brutto pozwoli na przebudowę toru na długości ponad 13 km pomiędzy stacjami Chojna – Krzywin Gryfiński – Dolna Odra, wymianę nawierzchni na trzech przejazdach kolejowo-drogowych i jednym przejściu oraz naprawę sieci trakcyjnej. Zadanie realizuje firma PORR. Prace zostaną zakończone na początku grudnia tego roku.
Druga umowa o wartości przeszło 23,2 mln zł brutto zakłada przebudowę toru na długości ponad 12 km na stacji Krzywin Gryfiński i pomiędzy stacjami Krzywin Gryfiński – Dolna Odra, wymianę nawierzchni drogowej na trzech przejazdach kolejowo-drogowych oraz naprawę sieci trakcyjnej. Zadanie realizuje firma Bug Verkehrsbau AG Niemcy. Roboty w ramach tego zadania mają być zakończone do września.
Dzięki modernizacji pociągi na tych dwóch odcinkach przyśpieszą z 50 do 120 km/h. Zwiększy się bezpieczeństwo pociągów i ruchu drogowego. Polepszą się warunki dla kursowania składów towarowych m.in. do Świnoujścia.
– Modernizacja linii kolejowej nr 273 to jedna z najważniejszych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych. Trasa łącząca Wrocław ze Szczecinem ma 356 km i pełni bardzo ważną rolę w transporcie towarowym. Linia położona jest w granicach trzech województw: dolnośląskiego, lubuskiego i zachodniopomorskiego. Prace przy Nadodrzance finansowane są z budżetu państwa i środków własnych PLK. Rewitalizacja całej trasy zakończy się w 2016 r. Łączny koszt prac to około 600 mln zł – informuje Zbigniew Wolny, rzecznik PKP PLK.