NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

Koleje Węgierskie kupią 120 wagonów. Także dla połączeń międzynarodowych

| Michał Szymajda 04.06.2017 101

Koleje Węgierskie kupią 120 wagonów. Także dla połączeń międzynarodowych
Nowe węgierskie wagony Fot. MAV
Koleje Węgierskie kupią 120 wagonów. Także dla połączeń międzynarodowych
Koleje Węgierskie kupią 120 wagonów. Także dla połączeń międzynarodowych
Koleje Węgierskie kupią 120 wagonów. Także dla połączeń międzynarodowych
Koleje Węgierskie kupią 120 wagonów. Także dla połączeń międzynarodowych
Węgierskie Koleje MÁV, po ostatnich zamówieniach na piętrowe ezt i realizowanych dostawach jednopoziomowych ezt Stadler Flirt, zamówiły nowe wagony, z których cześć będzie mogła poruszać się z prędkością 200 km/h.
Subwencję z przeznaczeniem na zakup nowego taboru przekazać ma węgierskim kolejarzom rząd Węgier. Dwa prototypowe wagony, w wersji bezprzedziałowej, zbudowane według nowej specyfikacji zostały już wyprodukowane w zakładach w mieście Szolnok. Kursują w międzynarodowych pociągach z Budapesztu do Pragi i Berlina. Wagony uzyskały już potrzebne dokumenty potwierdzające ich zgodność z najnowszymi przepisami TSI.

Mowa jest o dwóch typach wagonów, które będą dostarczone w ramach kontraktu. Pierwszy przypominać będzie nieco wagony Combo, które właśnie zamawia PKP Intercity, z tą różnicą, że węgierskie pojazdy będą całkowicie nowe. Znajdzie się w nich przestrzeń dla rowerów, miejsce dla osób na wózkach inwalidzkich i przestrzeń dla rodziców z dziećmi. Drugi typ to wagony pierwszej klasy z przestrzenią o podwyższonym standardzie (dwa czterosobowe przedziały menadżerskie), z niewielką strefą bistro, podobną do tej, którą do dyspozycji mają pasażerowie Flirtów i Dartów należących do PKP Intercity. W wagonach będzie strefa ciszy. O takich udogodnieniach jak wzmacniacze sygnału GSM, klimatyzacja i gniazdka nie trzeba oczywiście wspominać. Nowe wagony zastąpią wyprodukowane na początku lat 90-tych pojazdy z hiszpańskiej wytwórni CAF.

Po wyprodukowaniu 20 wagonów przystosowanych do prędkości 200 km/h (mają być gotowe do końca 2018 roku), które będą jeździć w zestawieniu pociągów międzynarodowych (być może więc pojadą również do Polski) zakłady w Szolnoku podejmą się produkcji 100 wagonów dla pociągów krajowych. Będą klimatyzowane i posiadać będą nowe, ciche wózki wagonowe. Pojadą jednak z prędkością 160 km/h i nie będą miały przedziałów biznesowych i stref bistro. Planuje się również produkcję wersji bezprzedziałowej.

Niedawno zakończyły się dostawy Flirtów dla Węgrów, co oznacza, że „u bratanków” jeźdzą pod banderą MAV aż 123 takie pojazdy (kolejnych 10 ma operator GYSEV). Na początku kwietnia bieżącego roku Koleje Węgierskie podpisały umowę ramową na dostawę 40 dwupokładowych ezt Kiss, także od Stadlera. Ponadto Węgrzy przeprowadzą modernizację posiadanych autobusów szynowych wyprodukowanych przez Czechów i Rosjan.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Węgry (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Węgry (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS